لوگو چیست؟ چه فایده ای دارد؟
لوگو در واقع نشانه و نماینده برند و کسب و کار شما است که به دلیل خلاقیت و منحصربفرد بودنش باعث میشود برند شما با این تصویر در ذهن مخاطبین نقش ببندد. به عنوان مثال شما اگر لوگوی شرکت اپل را هر جا مشاهده نمایید (بدون ذکر نام اپل) به راحتی و ناخودآگاه برند «اپل» در ذهنتان تداعی میشود. طراحی منحصربفرد لوگو در واقع باعث ایجاد تمایز برند شما نسبت به رقبا در ذهن مخاطب میگردد.
نشان تجاری حرفه ای، از اهمیت بالایی برای شرکتها و استارتاپها برخوردار است؛ چرا که تاثیر مستقیم بر روند برندسازی و توسعه کسب و کار دارد.
رنگ و فونت سازمانی بر اساس روانشناسی هویت و شخصیت برند و با توجه به مخاطبان هدف هر کسب و کار پس از تحقیق و بررسی بسیار انتخاب میشود.
پترن در مجموعهی هویت بصری هر برند، عنصر پرکاربردی است که در دیزاین ست اداری، دکوراسیون داخلی و... مورد استفاده قرار میگیرد.
از مهمترین موارد یک کسب و کار، ست اداری مورد استفادهی آن است که نقش موثری در شخصیت بخشیدن به هویت برند دارد.
حرکت در عناصر مختلف باعث خلق جذابیت بیشتر و تاثیر ذهنی بالاتر میشود. لوگوموشن از مواردی است که در حیطه آگاهی برند موثر و پرکاربرد است.
طراحی یک کاراکتر باعث میشود که برند با یک تصویر زنده و واحد شناخته شود که در فرایند برقراری ارتباط میان مخاطب و برند بسیار موثر است.
لوگــــوهای طـــــراحی شـــده
استفاده از تصویر
با استفاده از سمبل یا پیکتوگرام، لوگوی شرکت به صورت
تصویر گرافیکی طراحی میشود.
لوگو تایپ
با استفاده از نام کامل برند با استفاده از فونتی خاص
که خارج از چارچوب فونت ها است طراحی خواهد شد.
لوگوی ترکیبی
ترکیبی از لوگوتایپ و استفاده از تصویر است.
مونو گرام
علائم اختصاری که شامل حرف اول یا چند حرف از نام
برند است.
لوگوی مسکات
لوگو با استفاده از یک شخصیت طراحی میشود در واقع یک شخصیت نمایانگر برند شما خواهد بود.
لوگوی مینیمال
با کمترین
تصویر و شکل مفهوم برند را به مخاطب میرساند.
مراحل طراحی هویت بصری و لوگو
جلسه توضیح برند و بریف کسب و کار
ایدهپردازی اولیه لوگو و هویت بصری
اجرای لوگو با نرم افزارهای مربوطه
ادیت و اصلاح اولیه لوگو
ارائه و بررسی خواستههای مشتری
تحویل نهایی لوگو به مشتری
سوالات متداول
طراحی لوگو به عواملی مانند نوع لوگوی درخواستی(مسکات، تایپوگرافی، تصویری و...)، میزان پیچیدگی و خلاقیت بکار رفته در لوگو، میزان ویرایش و تعداد طراحیهای اولیه و... بستگی دارد.
بله این امکان وجود دارد. برندهای بزرگ دنیا هم بعد از مدتی به دلایل مختلفی لوگو و هویت بصری خود را ریدیزاین میکنند. گاهی ممکن است لوگوی اولیه اصلا خوب طراحی نشده باشد و یا ممکن است سیاست های شرکت تغییر کرده باشد برای همین نیاز به تغییر و ریدیزاین لوگو وجود دارد.
لوگوموشن یعنی با استفاده از ابزارهای گرافیکی، لوگو را متحرک میکنند. استفاده از لوگوموشن معمولا برای ابتدای فیلمهای مرتبط با کسب و کار و یا تیزرهای تبلیغاتی استفاده میشود که جذابیت لوگو و هویت بصری برند را تا چندین برابر بالاتر میبرد.
لوگو یکی از عناصر هویت بصری و در واقع نشانه و امضای برند شما است.
فرم ثبت درخواست هویت بصری برند
چطور می تونیم کمکتون کنیم؟