مد و فشن
یک اصطلاح عمومی برای هر شیوهی لباس پوشیدن،
رفتار، نوشتن یا اجرا است که در هر زمان یا مکان، مورد علاقه باشد. وقتی گفته میشود
چیزی مد است، اغلب دلالت بر یک مد متمایز دارد که توسط افراد باسلیقه اتخاذ شده
است.
مدهای امروزی از منابع بیشماری، از جمله افراد مشهور و تأثیرگذار،
تولیدکنندگان، رسانههای اجتماعی، موسیقی و غیره سرچشمه میگیرند. ظاهر و
ناپدید شدن آنها توسط طراحان، متخصصان مد و پیشبینی کنندگان مد محاسبه میشود. فرآیندهای
صنعت مد را میتوان شامل پنج مرحله زیر دانست:
معرفی
اولین مرحله از فرآیندهای
این صنعت زمانی آغاز میشود که سبک جدید معرفی شود. این امر میتواند یک طرح، رنگ،
الگو، پارچه و موارد دیگر باشد. در طول این مرحله، منشأ این مد معمولاً خود را در
دستان یک برند یا طراح بزرگ در طول مدت مطرح بودن آن مییابد.
افزویش محبوبیت
مرحله دوم، افزایش
محبوبیت یک مد است که در آن یک سبک از «جدید» به «مد روز» تبدیل میشود. امروزه، این
امر اغلب با کمک افراد مشهور و تأثیرگذاری اتفاق میافتد که یک سبک را با تبلیغات
پولی یا نظر واقعی خود رایج میکنند. متخصصان مد و استراتژیستهای رسانه اغلب نقش
بزرگی در این شکل از محبوبیت بازی میکنند و محاسبه میکنند مد به کدام سمت خواهد
رفت.
اوج گرفتن
مرحله اوج جایی
است که یک مد به اوج محبوبیت خود در میان مخاطبان اصلی میرسد. اکثر خردهفروشان
بزرگ اکنون این مد را برای همه انواع مصرفکننده در دسترس قرار میدهند؛ اغلب با قیمتهای
پایینتر از مرحله افزایش محبوبیت؛ این یک مرحله خاص در فرآیندهای این صنعت است، زیرا
طول اوج آن غیرقابل پیشبینی است.
زوال
مرحله نزول از
مرحله اوج پیروی میکند؛ زیرا این مرحله، دقیقاً قبل از اشباع بازار است. محبوبیت
گسترده یک مد اغلب به افت آن مربوط میشود، زیرا مصرف کنندگان تمایل دارند از دیدن
بیش از حد یک مد خسته شوند.
منسوخ شدن
مرحله پایانی
فرآیندهای صنعت مد و فشن، مرحله منسوخ شدن نامیده میشود، که در طی آن یک سبک به
طور گسترده به عنوان «خارج از مد» برچسب گذاری میشود. مصرف کنندگانی که مدت کوتاهی
قبل، از این مد لذت میبردند به سمت اوج مدهای جدید حرکت میکنند و آنهایی که
منسوخ شدهاند را پشت سر میگذارند.
سرویسهای موجود برای ارائه
افزایش تولید
فرآیندکاوی متدهای
بهروز تولید به همراه ایجاد اتوماسیونی که در نهایت منجر به افزایش تولید میگردد
برنامهریزی زنجیره تأمین
پیشبینی تقاضا،
برنامهریزی حمل و نقل، تعریف مسیر مشخص و پایدار در بالاترین سطح
بازاریابی
تحقیقات بازار،
بازاریابی محتوا، اتوماسیون بازاریابی، سرویسهای بازاریابی دیجیتال نظیر طراحی
سایت، سئو و بازاریابی شبکههای اجتماعی
افزایش فروش
ارائه راهکارهای
افزایش فروش نظیر تبلیغات دیجیتال مانند گوگل ادز، پستگذاری در شبکههای اجتماعی
سرویسهای گرافیکی
طراحی لوگو و
هویت بصری، برندبوک، طراحی لباس متناسب با مد روز
کاربردهای ERP (ماژولهای مورد نیاز)
برخی از کاربردهای Odoo ERP در صنعت مد و
فشن عبارتاند از:
الف) کنترل کیفیت
مواد خام ب) برنامهریزی تولید
و مدیریت موجودی ج) تولید بدون سرریز
و ضایعات د) نظارت بر محصولات ه) ایجاد فاکتور و
گزارشگیری از هزینهها
ماژولها و آیتمهای پرکاربردی که
اودو برای این صنعت پشتیبانی میکند: