25 ابزار دیجیتال ضروری برای رسیدن به اهداف بیزینس در فضای آنلاین⚡️

عدم استفاده از این ابزارها برای بیزینس مدرن به این معنی است که کسب و کار شما از رقبا عقب افتاده است. در این مقاله قرار است در مورد این موضوع و همچنین ابزار تبلیغات محیطی برای پیشرفت بیزینس صحبت کنیم.
19 شهریور 1402
25 ابزار دیجیتال ضروری برای رسیدن به اهداف بیزینس در فضای آنلاین⚡️
مجموعه نویسندگان دیباگ
| No comments yet
/web/image/1508-e0fe7132/WaterMark-DyBuG-main.jpg
مجموعه نویسندگان دیباگ

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها به سمت آنلاین شدن پیش می‌روند و همین موضوع باعث شده که بازاریابی آنلاین نسبت به قبل رقابتی‌تر شود. برای پیشرفت در چنین بازارهایی نیاز دارید که از انواع ابزار دیجیتال استفاده کنید. عدم استفاده از ابزارهای بازاریابی برای بیزینس مدرن به این معنی است که کسب و کار شما ممکن است از رقبا عقب بماند. در این مقاله قرار است در مورد این موضوع و همچنین ابزار تبلیغات محیطی صحبت کنیم.

ما فهرست جامعی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانند بدون توجه به اهدافتان به شما کمک کنند، از جمله چند ابزار رایگان و فریمیوم برای کسانی که بودجه کمی دارند. چه بخواهید به ابزارهای مدیریت روابط با مشتری، به دست آوردن سرنخ‌ها یا کشف فرصت‌های بازاریابی باشید، این ابزارها می‌توانند در هدفتان به شما کمک کنند. اگر دوست دارید با این ابزارها آشنایی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از دیباگ را از دست ندهید.

چرا امروزه دیجیتال مارکتینگ یک بخش مهم و ضروری برای کسب‌وکارهاست؟

دیجیتال مارکتینگ امروزه به یک کانال بازاریابی اولویت‌دار برای کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند. دیجیتال مارکتینگ در اصل، محل اصلی برای پرورش سرنخ‌ها و ایجاد روابط تجاری، فرصتی با ابزارهی مختلف جمع آوری داده‌های ارزشمند در مورد خواسته‌های مشتریان شما است. به کمک این ابزارها انواع تبلیغات را به صورت‌های مختلف نشان دهید تا کسب‌وکار شما توسط تعداد افراد بیشتری نمایش داده شود. می‌توانید به دلائل زیر می‌توان گفت که انواع ابزار دیجیتال برای کسب‌وکارهای امروزی مهم هستند:

  • امروزه بیشتر افراد خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند.
  • استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ مقرون‌به‌صرفه هستند.
  • بسیاری از رقبای شما هم همین کار را انجام می‌دهند.
  • این موضوع می‌تواند به برندها در بهبود روابط با مشتری کمک کند.
  • تاکنیک‌های بازاریابی با تاکنیک‌های سنتی تداخل ندارند.

1. ابزار Sprout Social

به عنوان یک پلتفرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی، Sprout به کسب و کارها کمک می‌کند تا تقویم محتوا و دارایی‌های خود را در یک مکان سازماندهی کنند. این ابزار به شما امکان می‌دهد محتوای خود را در چندین پلتفرم منتشر و زمان‌بندی کنید.

 ابزار دیجیتال مارکتینگ

Sprout Social یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رسانه‌های اجتماعی است. می‌توان گفت که این ابزار پست‌های با عملکرد برتر و موفقیت کمپین‌های اجتماعی شما را مشخص می‌کند. 

2. ابزار Keyword Planner

بخش بزرگی از کارها و اقدامات افراد در بازاریابی دیجیتال، از طریق موتورهای جستجو به ویژه گوگل است؛ به‌همین دلیل ابزارهایی که در این زمینه هستند، می‌توانند به کسب‌وکار شما کمک زیادی کنند. این ابزار، یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است. برای اینکه از این ابزار استفاده کنید، باید یک کمپین فعال در گوگل ادز داشته باشید.

3. ابزار Keyworld too

شناسایی کلمات کلیدی با این ابزار امکانپذیر است. این ابزار جستجوهای شبکه‌های اجتماعی مثل: اینستاگرام، توئیتر، بینگ و... را تقسیم‌بندی کرده است.

3. سرچ کنسول

در اصل، با این ابزار می‌توانید نتایج جستجوی گوگل را رصد کنید و ببینید که کاربران با چه کلید واژه‌هایی به سایت شما وارد شده‌اند.

4. ابزار Audiense

پلتفرم Audiense اساسا بر روی توییتر متمرکز است و برای برندهای B2B علاقه‌مند به جستجوگر و شرکت‌های B2C که به دنبال درک بیشتر در مورد مخاطبان هدف خود هستند عالی است.

5. ابزار HubSpot

HubSpot، شرکتی که به دلیل CRM و نرم‌افزار بازاریابی ورودی خود شناخته شده است، اخیرا یک محصول بازاریابی ایمیلی را راه‌اندازی کرده است. استفاده از ایمیل مارکتینگ HubSpot آسان است و قابلیت چشمگیری دارد. استفاده از این ابزار رایگان و شامل حداکثر 2000 ارسال ایمیل در ماه، لیست مخاطبین و قالب‌های آماده است تا بتوانید کار خودتان را انجام دهید.

6. ابزار Ahrefs 

این ابزار به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی ارگانیک برتر هر URL را بررسی کنید، در حالی که تخمین می‌زند که یک رقیب چقدر ترافیک برای هر عبارت جستجوی معینی دریافت می‌کند. شما همچنین می‌توانید محتوای با عملکرد برتر و منابع بک لینک سایت را شناسایی کنید. به طور خلاصه، Ahrefs یک ابزار فوق‌العاده است که برای تجزیه و تحلیل رقابتی کاربرد دارد.

 ابزار دیجیتال مارکتینگ

7. ابزار Clearscope

فرض کنید شما علاقه‌مند به استفاده از فرصت‌های کلمات کلیدی و بهینه‌سازی محتوای موجود خود هستید. اینجاست که Clearscope وارد می‌شود. این پلتفرم که مخصوصا برای نوشتن محتوا مفید است، یک ویرایشگر دقیق برای توصیه کلمات کلیدی، سرصفحه‌ها و خوانایی است که به شما در نوشتن (یا بازنویسی) پست‌های وبلاگ با رتبه بالا کمک کند.

چه در حال ایجاد یک استراتژی محتوا از ابتدا باشید و چه بخواهید متن‌های وبلاگ سایت خودتان را به‌روزرسانی کنید، Clearscope هر گوشه و کناری از بهینه‌سازی جستجو را پوشش می‌دهد.

8.ابزار SEMrush

این ابزار یکی از ابزارهای بازاریابی در حوزه سئو است و به شما امکان می‌دهد موقعیت کلمات کلیدی اولویت‌دار خود را ردیابی کنید و به همین ترتیب عبارات جدیدی را برای رتبه بندی جستجو کنید.

9.ابزار Unbounce

Unbounce ابزاری جالب برای ساخت، بهینه‌سازی و انتشار صفحات فرود جدید برای آزمایش است. تست داخلی A/B و تجزیه و تحلیل انواع مختلف می‌تواند مستقیما تشخیص دهد که کدام خلاقیت‌ها، فراخوان‌ها برای اقدام و عناصر اضافی صفحه کار می‌کنند و کدام‌ها نیستند.

10. ابزار  Optimizely

این ابزار یک پلت فرم بدون کد است که به شما امکان می‌دهد ویرایش‌های اصلی و جزئی را در صفحات خود آزمایش کنید.

11. ابزار Hotjar

پلتفرم Hotjar یک رکورد بصری در زمان واقعی از اعمال و رفتار بازدیدکنندگان شما در محل ارائه می‌دهد.از طریق این ابزار می‌توانید متوجه شوید که افراد در زمان ورود به سایت شما کدام قسمت‌های سایت را بیشتر کلیک می‌کنند. 

12. ابزار Datanyze

این ابزار اطلاعات تماس مهمی را در مورد سرنخ‌های موجود در سایت شما ارائه می‌دهد. این پلتفرم همچنین با جمع‌آوری داده‌های اجتماعی بر روی تصمیم‌گیرندگان، برای جست‌وجوی لینکدین بسیار عالی عمل می‌کند.

 ابزار دیجیتال مارکتینگ

13. ابزار OptiMonk

پلتفرم OptiMonk ابزاری است با هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی ارتباط با مشتریان. این ابزار کاربران را تشویق می‌کند تا پیام‌های بازاریابی خود را بخش‌بندی کنند و تنها زمانی که منطقی هستند به آن‌ها ارائه دهند. از خریداران بازگشتی گرفته تا خریدارانی که برای اولین بار از فروشگاه شما استفاده می‌کنند، این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که کمپین‌هایی ایجاد کنید که بتوانید با مشتریان خودتان ارتباط خوبی داشته باشید.

در نظر داشته باشید که پلتفرم‌های بازاریابی متمرکز بر جذب سرنخ تضمین می‌کنند که ترافیک شما هدر نمی‌رود و بازدیدکنندگان احتمال بیشتری برای اقدام دارند. وقتی به درستی انجام شود، نتیجه نهایی منجر به افزایش تعداد مشتریان و تبدیل‌ها می‌شود. مزیت OptiMonk این است که به دلیل سهولت استفاده مشهور است. با داشتن تعداد زیادی الگو با میانگین نرخ کلیک ثابت، می‌توانید برای شخصی‌سازی مشتریان اقداماتی را انجام دهید.

14. ابزار Typeform

Typeform ابزاری عالی برای بازاریاب‌هایی است که به دنبال ایجاد فرم‌های جذاب و مینیمالیستی هستند. برخلاف پاپ‌آپ‌های سنتی‌تر، فرم‌های ورودی Typeform بسیار شیک هستند و اصلا شبیه تبلیغات نیستند. ویرایشگر ساده این پلتفرم و تعبیه‌های آسان، مانند توانایی ایجاد آزمون‌ها و فرم‌های تعاملی، یک امتیاز خوب است.

15. ابزار MailMunch

MailMunch یک ابزار بازاریابی ایمیلی ترکیبی و صفحه فرود متمرکز بر فهرست‌سازی، چندین نوع فرم جذاب و ایمیل برای ارسال به سرنخ‌ها پس از شرکت در آن ارائه می‌دهد.

این پلتفرم به شما امکان می‌دهد مخاطبان خود را بر اساس عواملی مانند تعداد دفعات خرید و جمعیت شناسی مشتری تقسیم بندی کنید. علاوه بر این، فرم ساز مبتنی بر هدف آن‌ها ساده است و به شما امکان می‌دهد از قالب‌های مختلف کار کنید.

16. ابزار Creatopy

Creatopy یک ابزار ایجاد گرافیک شبیه به Canva است، اما بر چند ویژگی خاص برای بازاریابان تأکید دارد. برای مثال: مجموعه‌های طراحی پلتفرم و کیت‌های برند به شما این امکان را می‌دهند که به‌طور یکپارچه با بازاریاب‌های دیگر کار کنید و خلاقیت‌های برند خود را سازماندهی کنید. این به ویژه برای آژانس‌هایی که چندین مشتری یا حساب‌های اجتماعی را مدیریت می‌کنند، مفید است. در همین حال، توانایی ویرایش یک طرح در قالب‌های مختلف را دارد.

17. ابزار Visme

از آنجایی که اینفوگرافیک‌ها و داده‌های تازه از جمله پرمخاطب‌ترین انواع محتوا در رسانه‌های اجتماعی هستند، Visme برای هر کسی که اغلب در پلتفرم‌هایی مانند توییتر یا لینکدین تحقیق می‌کند ائده‌آل است. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد داده‌ها را از منابع خارجی استخراج کنید و کارهای گرافیکی خودتان را با سرعت بالاتری انجام دهید.

18. ابزار ابزارهای SMM: اسپروت سوشیال (Sproutsocial)

این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که کدام کاربران شبکه‌های اجتماعی شما بیشترین فعالیت را دارند. حتی به کمک این پلتفرم می‌توانند داده‌هایی مانند جنسیت کاربران یا حتی محل زندگی آنان را متوجه شوید. با این ابزار می‌توانید پست‌هایتان را زمانبندی و در چندین پلتفرم منتشر کنید.

 ابزار دیجیتال مارکتینگ

19. ابزار SMM: بافر (Buffer)

این ابزار برای انتشار پست‌های زمانبدی شده در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند: اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لیندکین و... کاربرد دارد.  مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مدیریت فالوورها و تحلیل و ارزیابی عملکرد از جمله امکانات این ابزار برای کسب‌وکارهای شماست.

20. ابزار SMM بوزسومو (Buzzsumo)

با کمک این ابزار می‌توان آمار کسب‌وکارهای شبکه‌های اجتماعی را داشت. می‌توانید جمع‌آوری داده‌های ارزشمند و جامع و تحلیل‌های مختلفی را با کمک این ابزار شبکه‌های اجتماعی به دست آورید.

21. ابزار تحلیل داده گوگل آنالیتیکس

وقتی که یک سایت راه‌اندازی می‌کنید، اولین کاری که باید انجام دهید، راه‌اندازی گوگل آنالتیکس است. این ابزار قابلیت و ویژگی‌های مختلفی دارد و می‌توانید رفتارهای کاربرانی که از وبسایت شما بازدید می‌کنند را مشاهده و تحلیل کنید. در واقع با این ابزار متوجه می‌شوید که چه کلمات کلیدی کاربران بیشتری را به سایت شما روانه کرده یا چه زمان و چه ساعت‌هایی کاربران از سایت شما بازدید داشته‌اند. حتی می‌توانید متوجه شوید که ترافیک ورودی سایت شما چقدر بوده است.

22. ابزار تحلیل داده Kissmetrics

این ابزار یکی از ابزارهای تحلیل داده حرفه‌ای و مطرح است که برخلاف گوگل آنالتیکس، به داده کاربر واقعی وابسته است نه بازدیدها. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید رفتار واقعی کاربر را در زمان ورود به سایت مشاهده کنید. این کار به شما کمک می‌کند نقاط قوت و ضعف سایت خودتان را تشخیص دهید.

23. ابزار نرخ تبدیلUnbounce

این ابزار همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است، هدف استفاده از این ابزار، کاهش نرخ پرش کاربران است و به شما کمک می‌کند تا صفحه‌های فرود خود را با آن طراحی کنید و با اجرای تست‌های A/B به تجزیه‌وتحلیل دقیق رفتار کاربر در صفحات فرود بپردازید. برای استفاده از این ابزار و درک قابلیت و ویژگی‌های آن باید یک طراح یا برنامه‌نویس باشید.

24.ابزار نرخ تبدیل Optimizely 

این ابزار در حوزه بهینه‌سازی نرخ تبدیل بوده که به شما کمک می‌کند تا لندینگ پیچ‌های دلخواهتان را طراحی کرده و انواع تست را روی بازدیدکنندگان صفحه پیاده‌سازی کنید.

 ابزار دیجیتال مارکتینگ

25. ابزار محتوا Smartling 

این ابزار به‌عنوان یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ محتوایی با ترجمه انسانی به شما کمک می‌کند که بتوانید محتوای سایت خودتان را به هر زبانی ترجمه کنید. شاید این ابزار برای همه سایت‌ها کاربردی نداشته باشد، اما معمولا از این ابزار برای سایت‌هایی استفاده می‌شوند که کالا یا خدماتی را برای کشورهای دیگر در نظر می‌گیرند. حتی برای فروش بین‌المللی هم می‌توانید از این ابزار برای سایت خودتان استفاده کنید.

سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ فقط به همین چند مورد گفته شده ختم نمی‌شوند و هر چه جلوتر می‌رویم، بر تعداد و تنوع این ابزارها افزوده می‌شود. سایر این ابزارها را می‌توانیم در زیر خلاصه کنیم:

ابزارهای جذب و پرورش لید:

  • Clearbit
  • Datanyze
  • OptiMonk
  • Typeform
  • MailMunch

ابزارهای طراحی آنلاین محتوای گرافیکی:

  • Visme
  • Venngage

ابزارهای بازاریابی خودکار:

  • GetResponse
  • DataBowl
  • Segmetify
  • Communigator

ابزارهای تست UI/UX:

  • PageSpeed Insights
  • Test My Site – Think with Google
  • User testing services e.g. WhatUsersDo

 ابزار دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای شخصی‌سازی سایت و محتوا:

  • Adobe Target
  • Google Optimize 360

ابزارهای روابط عمومی آنلاین و اینفلوئنسرمارکتینگ:

  • Onalytica
  • FollowerWonk
  • Mention Me 

ابزارهای مکمل در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی:

  • TalkWalker Alerts
  • Social Mention
  • Tweetdeck
  • IFTTT

 ابزار دیجیتال مارکتینگ

سخن پایانی

با ابزارهای مناسبی که در اختیار دارید، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی خود را ساده کنید و تعداد زیادی از وظایف را در این فرآیند به طور خودکار انجام دهید. هرکدام از این ابزارهای گفته شده می‌توانند به شما کمک کنند که با کمترین زمان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها بتوانید در کسب‌وکار خودتان به بهترین شکل ممکن عمل کنید. البته استفاده از بعضی از این ابزارها مانند گوگل آنالیتیکس رایگان است و برای استفاده از برخی دیگر از این ابزارها باید هزینه پرداخت کنید. اگر نمی‌دانید با توجه به کسب‌وکارتان به کدام یک از این ابزارها نیاز دارید، می‌توانید برای معاینه سازمان یا حتی مشاوره کسب و کار با کارشناسان دیباگ در تماس باشید.


25 ابزار دیجیتال ضروری برای رسیدن به اهداف بیزینس در فضای آنلاین⚡️
مجموعه نویسندگان دیباگ 19 شهریور 1402

ارسال دیدگاه

Sign in to leave a comment

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟