سئو سایت چیست؟ SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) است که مجموعهای از اقدامات طراحی شده برای بهبود ظاهر و موقعیت صفحات وب در نتایج جستجوی ارگانیک است. سئوی بهتر منجر به رتبه بهتر صفحات شما در گوگل میشود و این موضوع در نهایت منجر به یافتن صفحات سایت شما توسط دانشجویان، مخاطبان هدف و غیره میشود. هرچه افراد بیشتری وب سایت شما را ببینند، ترافیک آنلاین شما بیشتر میشود و شانس شما برای ارائه محصول یا خدمات خود به تعداد بیشتری از افراد افزایش مییابد. اکنون که به سوال سئو چیست پاسخ دادیم. بیایید توضیح دهیم که چرا باید سئو کرد و چرا سئو بسیار مهم است.
چرا سئو مهم است؟
جستوجوی اینترنتی برجستهترین راه برای افراد جهت کشف و دسترسی به محتوای آنلاین است. یک استراتژی خوب SEO به بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت شما کمک میکند.
همه چیز درباره سئو سایت
صرف نظر از اینکه در چه صنعت مشغول هستید، اگر کسب و کاری دارید، بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد. این امر یکی از مهم ترین چیزهایی است که میتوانید زمان و منابع را روی آن متمرکز کنید، البته سئو نیاز به صبر دارد. چه به دنبال خدمات سئو ساخت و ساز و سقفسازی باشید، چه بازاریاب، چه در زمینه فناوری یا در تجارت الکترونیکی هستید نیاز است سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
بهینه سازی موتور جستجو یا سئو به معنای راه اندازی وب سایت تجاری و گذاشتن محتوا در آن برای نمایش در نتایج جستجوی آنلاین است. بسیاری از تاکتیک های بازاریابی به درستی نمیتوانند به مخاطبان هدف شما دسترسی پیدا کند. اما سئو منحصربهفرد است زیرا به وسیله آن به افرادی دسترسی پیدا میکنید که فعالانه اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات شما را جستجو میکنند. موتورهای جستجو از الگوریتمهایی برای تعیین نحوه ارائه اطلاعات مرتبط به افراد استفاده میکنند. شما میخواهید که سایتتان همیشه در صفحه اول گوگل باشد. حتی بهتر از آن، در سه نتیجه اول جستوجوی گوگل نمایش داده شود. برای اینکار شما باید در موضوعات مرتبط با کسب و کار خود اقتدار ایجاد کنید. این کار از طریق سئو سایت قابل انجام است.
7 کاربرد سئو
علیرغم اهمیت سئو در سایت، سئو چیزی است که هنوز تعداد کمی از کسب و کارها از نظر استراتژیک بر آن تاکید دارند. در زیر هفت دلیل خاص برای اهمیت سئو وجود دارد.
1. جستجوی ارگانیک معمولا منبع اصلی ترافیک وب سایت است
جستجوی ارگانیک بخش اصلی تأمین بازدیدکنندگان اکثر وب سایتهای تجاری است. این بخش کلیدی میتواند میزان خریداران شما را مشخص کند و کاربران را وادار میکند تا میزان تبدیل یا تعامل را تکمیل کنند. موتور جستوجوی گوگل نسبت به رقبای خود بخش بزرگتری از بازار جستجو را در اختیار دارد، بنابراین اینجاست که باید بیشترین توجه خود را به آن معطوف کنید. گوگل پربازدیدترین وب سایت در جهان است و یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ است که بر اهمیت گنجاندن ویدیو به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا و سئو شما تاکید دارد.
2. ایجاد اعتماد و اعتبار
وقتی به راحتی در جستجوها پیدا میشوید و اطلاعات مرتبط را به افرادی که به دنبال پاسخ به سؤالاتشان هستند ارائه میکنید، این موضوع به شما کمک میکند اعتماد و اعتبار را در کسبوکار خود بیشتر کنید. مردم یاد خواهند گرفت زمانی که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند به سراغ وب سایت شما بروند، زیرا شما برای آنها در اولویت هستید.
شما همچنین می توانید با سئو اقتدار خود بالاتر ببرید. به عنوان مثال، با تمرکز بر سئو، پیوندهای طبیعی بیشتری به سایت خود دریافت خواهید کرد که سبب میشود رتبه بندی محتوای شما بهتر شود. همانطور که سایت و محتوای خود را میسازید، برند خود را نیز به عنوان یک مرجع و پیشرو در صنعت مدنظرتان تثبیت میکنید.
باید در نظر داشته باشید که مصرف کنندگان در حال حاضر بسیار حساس و بدبین هستند و اغلب به طور کامل تبلیغات را نادیده میگیرند. با این حال، سئو ارگانیک است، بنابراین مخاطبان احساس میکنند در بسیاری از موارد نسبت به تبلیغات پولی قابل اعتمادتر است.
3. میتوانید از SEO برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان استفاده کنید
برندها و کسب و کارها زمان و پول زیادی را صرف تحقیق در مورد مشتریان هدف خود میکنند تا بفهمند مشتریان چه می خواهند. اهمیت سئوی سایت زمانی مشخص میشود که ببینید سئو میتواند به شما در کشف اهداف مصرف کنندگان و مخاطبان با روش های بسیار خاص کمک کند.
به عنوان مثال، هنگامی که در حال انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی هستید تا از آن به عنوان مبنایی برای تولید محتوای خود استفاده کنید، میتوانید ببینید که افراد اغلب چه سوالاتی دارند. شما میتوانید یاد بگیرید که چگونه برای مشتریان هدف خود مشکل گشا باشید و با تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تولید محتوا در مورد آن، شکافهای رقبای خود را پر کنید.
4. جستجوی محلی در دنیای موبایل اهمیت فزاینده ای دارد
جستجوی محلی بخش بزرگی از استراتژی سئو برای مشاغل خاص نیست، اما در بسیاری از موارد جستوجوی محلی اهمیت دارد. در بالا به مشاغل ساختمانی و سقف سازی اشاره کردیم که نمونههای بسیار خوبی از این موضوع هستند. سئو برای جستجوی محلی نسبت به سئوی عمومی بسیار کمتر رقابتی است، بنابراین میتوانید ایجاد محتوا و استراتژیهای سئوی خود را برای جذب افراد نزدیک به کسبوکارتان انجام دهید. جستجوی محلی، به ویژه با تسلط بر ترافیک موبایل، بخش بسیار مهمی از موفقیت برای مشاغل کوچک و متوسط است.
سئوی محلی به شما کمک میکند تا کسب و کار خود را برای یک مکان خاص بهینه کنید تا مردم بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند و این کار شما را یک قدم به جذب مشتری نزدیکتر میکند. بهینه سازی برای جستجوی محلی شامل تمرکز بر محلهها، شهرها، شهرکها و مناطق خاص است و گاهی اوقات به اندازه بهینه سازی برای یک استان خاص گسترده است.
5. سئو ارزان است (یا حتی رایگان)
شما ممکن است بیشتر استراتژیهای جذب مخاطب را بر روی تبلیغات پولی متمرکز کنید. البته این کار خوب است اما سئو میتواند ارزان و حتی رایگان باشد. اگر خودتان دست به کار شوید و کار تحقیقت را انجام دهید، این کار رایگان است، اگرچه مستلزم صرف وقت زیادی است. البته دقت داشته باشید سئو کاری بسیار پیچیده است و نیازمند تخصص و مهارت لازم است. مسلما شما نمیتوانید به تنهایی کار سئو سایتتان را انجام دهید. بنابراین میتوانید آژانسهایی را برای بالابردن سئو سایت پیدا کنید و آنها را برای سئو کردن سایتتان استخدام کنید.
تنها زمانی میتوانید بفهمید اهمیت سئو چیست که درک کنید زمانی که برای تبلیغات هزینه میکنید، تنها از مزایای همان یک کلیک که روی آن انجام شده است، بهره مند میشوید. اما هزینه کردن برای سئو باعث میشود محتوای شما در سایتتان باقی بماند. به عنوان مثال، هرچه محتوای بهینه سازی شده بیشتری ایجاد کنید، لینکهای بیشتری به سایت شما ارجاع میشود. این موضوع باعث بهبود رتبهبندی شما در طول زمان میشود و سایت شما به رشد خود ادامه میدهد. بنابراین اگر اکنون سئو را به خوبی پیادهسازی کنید، سالها میتوانید از آن استفاده کنید و سئو به شما کمک خواهد کرد. سئو یک استراتژی بلند مدت است. البته میتواند تاثیر کوتاه مدت نیز داشته باشد، اما اغلب به مرور زمان سبب رشد و تکامل سایت میشود.
6. سئو به راحتی قابل اندازه گیری است
شما به راحتی میتوانید شروع به محاسبه ROI خود برای سئو کنید. انجام این کار به سادگی سنجش تبلیغات پولی نیست، اما کار چالش برانگیزی نیز به شمار نمیرود. میتوانید ببینید که چگونه اقدامات خاص بازاریابی دیجیتال شما بر رشد و عملکرد وب سایتتان تأثیر میگذارد و در صورت نیاز تغییراتی ایجاد می کند.
7. وقتی سئو خوبی داشته باشید، تجربه کاربری را بهبود میبخشید
گوگل الگوریتم خود را اصلاح کرده است تا نتایج را با بالاترین کیفیت به کاربران ارائه دهد و نیازها و علایق آنها را به بهترین شکل ممکن منعکس کند. گوگل میتواند یک تجربه کاربری خوب در مقابل یک تجربه کاربری بد را تفسیر کند و وقتی تجربه مثبتی را به کاربر ارائه میکنید، با دریافت رتبههای بالاتر پاداش میگیرید.
این یک فرآیند برد-برد از منظر کسب و کار است، زیرا شما تحت فشار قرار میگیرید تا تجربه کاربری را برای رتبهبندی بهتر بهینه کنید. این کار برای رشد و موفقیت شما مفید خواهد بود و کاربران نیز میتوانند بهترین تجربه را در جستوجو و پیدا کردن سوالات و نیازهایشان داشته باشند.
سخن آخر
برای اینکه مطمئن شوید که وب سایت شما در بین میلیونها سایت دیگر متمایز است، باید از مرحله سئو عبور کنید و از استراتژیهای سئو و خدمات سئو استفاده کنید. با افزایش سئو سایت میتوانید وب سایت و کسب و کارتان را ارتقا دهید. کافیست با پرداخت هزینه سئو سایت و کمک گرفتن از متخصصان سئو جهت بهینه سازی سایت خود گام بردارید. برای اطلاع از قیمت سئو سایت و قیمت سئو وردپرس همین الان با مشاوران ما تماس بگیرید تا در زمینه سئو سایت شما را راهنمایی کنند.