راهنمایی جذاب برای انتخاب بهترین نرم‌افزار فروش: معرفی و مقایسه ویژگی‌های برتر

اگر به دنبال بهترین نرم‌افزار فروش برای سازمانتان هستید، بهتر است انتخابی دقیق داشته باشید. در این راهنما، به شما راهنمایی جذابی برای انتخاب بهترین نرم‌افزار فروش ارائه می‌دهیم. با معرفی و مقایسه ویژگی‌های برتر نرم‌افزارهای فروش، بهترین انتخاب را برای سازمان خودتان خواهید داشت.
02 فروردین 1403
نرگس نصیری پور

به طور حتم، مدیران فروش مزایای داشتن یک نرم افزار مدیریت فروش و صدور فاکتور مناسب به منظور مدیریت فرآیند فروش را به خوبی می‌دانند. مدیران فروش به خوبی می‌دانند که نرم‌ افزار فروش کالا داده‌های فروش آنها را به صورت متمرکز ذخیره می‌کند و در قالبی ساده به آنها امکان می‌دهد تا فرآیندهای فروش، عملکرد کارکنان و در نتیجه میزان فروش خود را ردیابی کنند.

حال که تا حدودی با اهمیت یک نرم افزار مدیریت فروش برای یک کسب و کار آشنا شدید، این سؤال مطرح می‌شود که به دنبال چه ویژگی‌هایی در یک نرم افزار فروش خوب باشیم؟ در این مقاله، ما به معرفی انواع نرم افزار فروش، کاربردها و مزایای آن خواهیم پرداخت تا دریابید که یک نرم افزار فروش خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و چگونه یک نرم افزار فروش می‌تواند عملیات کلی کسب و کار شما را بهبود ببخشد.

نرم افزار فروش چیست؟

نرم افزار فروش، بستری است که کسب و کارها می‌توانند برای مدیریت روابط با مشتریان از آن استفاده کنند. یک نرم افزار فروش می‌توانند داده‌ها و اطلاعاتی را از نحوه رفتار مشتریان در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید تعاملات خود را با آنها بهبود ببخشید.

همه کسب و کارها می‌توانند از نرم افزار فروش استفاده کنند و فروش خود را از این طریق افزایش دهند. از جمله ویژگی نرم افزار فروش، خودکارسازی برخی از فرآیندها است تا بتوانید کسب و کار خود را به صورت کارآمدی اجرا کنید. همچنین، از طریق داده‌هایی که از مشتریان خود به دست می‌آورید می‌توانید روابط با مشتریان را بهبود  و رضایت مشتریان خود را بالا ببرید. همچنین، می‌توانید تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد پایپ لاین فروش خود بگیرید.

کاربرد نرم افزار فروش

هر نرم افزاری نیاز به مدیریت خوب، کاربرپسند و رابط کاربری آسان دارد. به طور کلی قابلیت‌های یک نرم افزار فروش خوب عبارتند از:

مدیریت سرنخ: این ویژگی نرم افزار فروش به نمایندگان کمک می‌کند تا سرنخ‌ها را تا نقطه تبدیل، تخصیص، تولید جذب دنبال کنند.

مدیریت تماس: این ویژگی نرم افزار فروش برای نگهداری یک پایگاه داده از سرنخ‌ها با جزئیات و سابقه تماس به همراه ردیابی فعالیت برای کمپین‌های فروش آینده عمل می‌کند.

مدیریت فرصت: این ویژگی به مدیران فروش کمک می‌کند تا فرصت‌های بالقوه را از طریق مدیریت سفارش، مدیریت خط لوله و مدیریت قیمت‌ها ردیابی کنند.

مدیریت و بهره وری زمان: این ویژگی نرم افزار فروش به نمایندگان فروش کمک می‌کند تا سازماندهی جلسات با سرنخ‌های بالقوه خود را با استفاده از ارسال دعوت نامه، زمان بندی کار مدیریت کنند.

تجزیه و تحلیل: این ویژگی به نمایندگان فروش این اجازه را می‌دهد تا با فیلتر کردن داده‌های فروش مانند تولید سرنخ، خط لوله و تبدیل، کمپین‌های فروش را در داشبورد و نمودارها تجسم سازی کنند.

امنیت: این ویژگی بر مجوز ورود نمایندگان فروش برای دسترسی و مدیریت بر داده‌های فروش نظارت می‌کند.

یکپارچه سازی: این ویژگی به ارتباط بین نرم افزار فروش با نرم افزارهای دیگر که دارای عملکرد تخصصی مانند ایمیل، CRM، بازاریابی و غیره هستند کمک می‌کند.

اصول و اهمیت بایگانی اسناد در سازمان 💾 + نحوه بایگانی الکترونیکی مدارک و اسناد

اهمیت بایگانی الکترونیکی اسناد سازمانی: اساس کارآیی و سلامت داده‌ها در عصر دیجیتال؛ حفظ دفاتر مالی به صورت سازمان‌یافته و آسان و چگونگی بایگانی الکترونیکی را در این مقاله بخوانید!

همین الان بخون!!


گزارش گیری: این ویژگی نرم افزار فروش به نمایندگان فروش کمک می‌کند تا فروش‌های گذشته خود را ردیابی و حساب‌ها را با یکدیگر تطبیق دهند.

مدیریت موجودی: از جمله مهمترین ویژگی نرم افزار فروش این است که دارای قابلیت مدیریت و به روز رسانی موجودی باشد. این به نمایندگان فروش کمک می‌کند تا از مشتریان جلوتر بمانند و هزینه‌های کمبود محصول را کاهش می‌دهند.

نمای 360 درجه: یک نرم افزار فروش که بتواند دید وسیع و محدودی از مشتریان بالقوه را ارائه دهد به شما کمک می‌کند تا رویکردهای شخصی سازی شده را نسبت به مشتریان بالقوه ایجاد کنید و در نتیجه شانس تبدیل آنها را افزایش دهید.

سهولت استفاده: آموزش یک نرم افزار برای یک شرکت هزینه بر است. نرم افزار فروش که کاربرپسند باشد باعث افزایش کارایی و کاهش بروز اشتباهات خواهد شد.

نرم افزار فروش

مزایای استفاده از نرم افزار فروش

مهم نیست که کسب و کار شما چه اندازه‌ای دارد، شما با استفاده از یک نرم افزار فروش کالا می‌توانید پتانسیل تیم خود به خوبی کشف کنید و از آن در جهت افزایش بهره وری و مدیریت کسب و کار خود استفاده کنید. از جمله مزایای دیگر نرم افزار فروش عبارتند از:

تسریع روند فروش: نرم افزار فروش تجسم جریان‌های کاری را برای نمایندگان فروش آسان می‌کند. نرم افزار فروش به فرآیندهای تکراری کمک می‌کند تا سرنخ‌ها را دنبال کنند و سرعت آنها را در خط لوله افزایش دهند.

افزایش بهره وری: نمایندگان می‌توانند از ساعات کاری خود استفاده بهینه‌ای داشته باشند و وقت خود را برای کارهای خسته کننده و تکراری مانند ورود اطلاعات یا ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی هدر ندهند. راه اندازی اتوماسیون از طریق نرم افزار فروش به نمایندگان اجازه می‌دهد تا بهره وری خود را افزایش دهند.

گزارش‌گیری و آنالیز: نرم افزار فروش گردش‌های کاری را از طریق خودکارسازی آسان می‌کند تا تیم‌ها بتوانند گزارش‌های و تحلیل‌ها را در نقاط تعیین شده در فرآیندهای فروش خود آغاز کنند.

مدیریت متمرکز دانش: به جای اینکه تیم‌های فروش در بین صفحات مختلف، پوشه‌ و فایل‌ها برای به دست آوردن اطلاعات ساعات‌ها جستجو کنند می‌توانند همه آنها را در یک مکان متمرکز بیابند.

پیش بینی: با استفاده از این ویژگی نرم افزار فروش، مدیران می‌توانند هر سه ماه از پیش بینی‌های داده محور و دقیق استفاده کنند.

انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری، بهترین‌ها برای بهبود مدیریت مالی

با انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری، مدیریت مالی خود را بهبود بخشیده و کارایی آن را افزایش دهید. این مقاله بهترین ابزارها و راهکارهایی برای بهبود مدیریت مالی شما را به شما معرفی می‌کند. پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


همکاری تیمی: با ویژگی ادغام چت و ایمیل، همکاری کارمندان با یکدیگر آسان تر از همیشه شده است.

حفظ مشتری و ایجاد وفاداری: مشتریان تجربیات شخصی سازی شده را دوست دارند و می‌خواهند آنچه را که نیاز دارند را دریافت کنند. نرم افزار فروش ثبت سوابق و دسترسی آسان در هر لحظه را فراهم می‌کنند، بنابراین مشتریان می‌توانند به این درک برسند که کسب و کار شما برای آنها ارزش قائل است.

انعطاف پذیری: قابلیت‌هایی مانند ایجاد اپلیکیشن موبایل و همچنین پشتیبانی از فضای ابری به این معنا است که نمایندگان از هر جایی می‌توانند به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند و پاسخگو باقی بمانند.

تبدیل‌های بیشتر: با نرم افزار فروش آنلاین فرآیند فروش سریعتر و روان‌تر از همیشه پیش می‌رود و این به معنای نرخ تبدیل بالاتر و مشتریان راضی‌تر خواهد بود.

انواع نرم افزارهای فروش

همانطور که در بخش‌های قبل اشاره شد، فرآیند فروش به محض ایجاد سرنخ شروع می‌شود. بنابراین، یک نرم افزار فروش خوب برای مدیریت سرنخ‌ها، فروش و مشتریان به کار می‌رود. اما هر نرم‌افزار فروش ممکن است قابلیت‌هایی داشته باشد که آن را از دیگر نرم‌افزارها متمایز سازد. به همین جهت، در ادامه ما پرکاربردترین نرم افزارهای فروش را معرفی خواهیم کرد.

فروش

1- LeadSquared

این نرم افزار راه حل‌های کاملی را برای فروش در اختیار شما قرار می‌دهد و کسب و کارها می‌توانند توسط این برنامه گردش کار خود را خودکارسازی کنند و بر عملکردهای تیم فروش حتی برای تیم‌هایی که از راه دور فعالیت می‌کنند نظارت کنند.

مزایا

معایب

کاربرپسند و زمان اجرای کوتاه

پشتیبانی عالی

قابل شخصی سازی و انعطاف پذیر

دارای قابلیت فروش عمیق

گاهی اوقات استفاده از آن کمی ‌کند است

اپلیکیشن موبایل دارای ویژگی‌های کمتری نسبت به نسخه دسکتاپ است

2- HubSpot

نام این ابزار برای افرادی که در زمینه بازاریابی فعالیت دارند بسیار آشناست. با این حال، قابلیت‌های این برنامه به آن محدود نمی‌شود و با ارائه گزارش‌ها، تجزیه و تحلیل‌ها و بینش‌های عالی که در مورد معاملات برنده/ بازنده ارائه می‌دهند به نمایندگان فروش کمک می‌کند تا فروش بهتری را تجربه کنند.

مزایا

معایب

مدیریت عالی معاملات

قابلیت ردیابی ایمیل

قابلیت ادغام شدن با طیف وسیعی از برنامه‌های شخص ثالث

 

قیمت بالا

سفارشی سازی محدود

3- Salesforce

Salesforce یک نرم افزار مدیریت فروش و CRM است که ماژول‌هایی را برای سرنخ‌ها، بستن معاملات و خودکار سازی فرآیندهای فروش ارائه می‌دهد. Salesforce چندین پلن را برای این نرم افزار ارائه می‌دهد که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزایای مختلفی است.

مزایا

معایب

راه حل‌های متناسب با فرآیندهای کسب و کار

ویژگی‌های قوی

قابلیت ادغام با تمام برنامه‌های شخص ثالث

دارای منابع آموزشی

قابلیت گزارش دهی عالی

ممکن است برای مشاغل کوچک گران باشد

زمان اجرای طولانی

دارای هزینه‌های پنهان برای سفارشی سازی

4- SalesLoft

SalesLoft یکی دیگر از نرم افزارهای فروش است که به شما کمک می‌کند تا با خودکارسازی تمامی ‌فرآیندهای فروش بتوانید آنها را به طرز کارآمدی در کسب و کار خود اجرا کنید. این برنامه قابلیت‌هایی مانند ضبط تماس، مدیریت کمپین و ردیابی سرنخ را ارائه می‌دهد. همچین، دارای تقویم است تا بتوانید تاریخ تماس‌های فروش‌های آینده خود را مدیریت کنید.

نکات نرم افزار فروش

مزایا

معایب

استفاده از آن آسان است

دارای رابط کاربرپسند

اتوماسیون فروش عالی

دارای خدمات خوب

قابلیت ادغام با طیف وسیعی از CRMهای دیگر

نرم افزار می‌تواند دارای باگ باشد

دارای ادغام‌های محدود

 

5- Odoo

نرم افزار فروش اودو به شما این امکان را می‌دهد تا فرآیندهای کاری را از ابتدا تا انتها به خوبی دنبال کنید. ماژول فروش اودو به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌ها، فرصت‌ها و مشتریان سازمان، قیمت‌ها، سفارشات، لیست قیمت‌ها و ... را مدیریت کنیم. ماژول فروش اودو به ماژول‌های دیگر مرتبط است و اگر در یک ماژول تغییری ایجاد شود، ماژول‌های دیگر نیز به صورت خودکار به روز رسانی می‌شوند که باعث تسهیل فرآیندهای کاری می‌شود.

مزایا

معایب

قابلیت ادغام با پلتفرم‌های مختلف

منبع باز است و نوآوری‌های مستمر و سازگاری را تقویت می‌کند

ویژگی‌های متنوع انعطاف پذیری خوبی را ایجاد کرده است

تخفیف سالانه فقط برای 12 ماه اول معتبر است

با به دست آوردن یا از دست دادن کاربران قیمت گذاری به طور خودکاری تغییر نمی‌کند

معیارهایی که در هنگام خرید نرم افزار باید در نظر بگیریم

با توجه به اینکه نرم افزارهای فروش قابلیت‌های زیادی را پوشش می‌دهند، تصمیم گیری در مورد اینکه چه ابزاری می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند، کمی‌ چالش برانگیز است. همانطور که لیست نرم افزارهای فروش را بررسی می‌کنید موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

چه مشکلی را می‌خواهید که حل کنید؟ شکاف‌هایی را که توسط نرم افزار فروش می‌خواهید پر کنید را در نظر بگیرید. با ویژگی‌ها و عملکردهایی که نرم افزار فروش باید ارائه دهد شروع کنید.

چه کسی نیاز به استفاده از آن دارد؟ برای اینکه بتوانید برآوردی از هزینه‌ها و الزامات داشته باشید تعیین کنید که چه اشخاصی باید از نرم افزار استفاده کنند و به چه تعداد مجوز نیاز دارید. در این مرحله، لازم است تا سهولت استفاده از نرم افزار و یادگیری آسان آن برای نمایندگان فروش خود را در نظر بگیرید.

چه ابزارهای دیگری برای کار کردن با آن نیاز دارید؟ در این مرحله باید مشخص کنید که چه ابزارهایی را باید جایگزین کنید، چه ابزارهایی باقی می‌مانند و چه ابزارهایی را باید با آن ادغام کنید.

چه نتایجی مهم هستند؟ نتیجه‌ای که از نرم افزار فروش خود انتظار دارید را در نظر داشته باشید. در هنگام انتخاب نرم افزار در نظر بگیرید که قصد بهبود چه مواردی را دارید و چگونه موفقیت خود را ارزیابی می‌کنید

در کنار رشد خود، بهتر است بدانید...

خیلی از کارها از توان شما خارج است. پیشنهاد می‌کنیم قابلیت‌های نرم‌افزار اودو را یاد بگیرید:

همین الان کلیک کن

 


ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟