انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری، بهترین‌ها برای بهبود مدیریت مالی

با انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری، مدیریت مالی خود را بهبود بخشیده و کارایی آن را افزایش دهید. این مقاله بهترین ابزارها و راهکارهایی برای بهبود مدیریت مالی شما را به شما معرفی می‌کند.
24 اسفند 1402
نرگس نصیری پور

اکثر کسب‌وکارها برای نظم بخشیدن به امور مالی خود به بهترین نرم‌افزار حسابداری نیاز دارند. با نگاهی سریع به بهترین نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار متوجه تشابه و قابلیت‌های مشترک در بسیاری از آنها خواهید شد. اما چگونه تشخیص دهید که بهترین نرم‌افزار حسابداری که تمامی‌ نیازهای شما را پوشش دهد کدام است؟ از جمله مواردی که در بهترین نرم افزار حسابداری باید در آن در نظر گرفته شود سیستم‌های نقطه فروش، خدمات پردازش پرداخت‌ها، صورتحساب، مدیریت موجودی، بودجه بندی و منابع انسانی است. در این مقاله، ما لیست نرم‌افزارهای حسابداری پرکاربرد را به شما معرفی می‌کنیم.

لیست بهترین نرم افزارهای مدیریت کسب‌وکار

شرح مختصری از بهترین نرم افزار حسابداری به همراه قابلیت‌ها، مزایا و معایب آنها می‌تواند یک تصویر ذهنی سریع در شما ایجاد کند که توسط آن بتوانید انتخاب صحیح و مقرون به صرفه‌ای را داشته باشید. در ادامه ما لیست نرم افزارهای حسابداری مورد تایید دارایی را برای انتخاب راحت‌تر شما مورد بررسی قرار داده‌ایم.

1- QuickBooks Online

QuickBooks Online پرکاربردترین نرم‌افزار حسابداری است که توانسته تمامی ‌موارد مورد نیاز برای کسب‌وکارها را پوشش دهد. این نرم افزار طیف وسیعی از ویژگی‌ها را که مقیاس پذیر و آسان هستند را ارائه می‌دهد. برنامه QuickBooks Online قابلیت ادغام شدن با بهترین نرم افزارهای حسابداری را دارد و پشتیبانی مستقیم از مشتریان را ارائه می‌دهد.

امکانات:

·   دریافت سریع رسیدها و جزئیات مربوط به ردیابی هزینه‌ها را ارائه می‌دهد.

·   برای جلوگیری کردن از جریمه‌های دیر کرد، پیش پرداخت‌ها را برنامه‌ریزی می‌کند.

·    ارسال اعلان‌هایی برای مدیریت موجودی

·   با استفاده از برنامه موبایل، می‌توانید به صورت لحظه‌ای آماری درباره حساب‌ها دریافت کنید.

مزایا:

·    قابلیت ادغام به 700 برنامه حسابداری

·   مدیریت موجودی قویتر در پلن‌های Plus  و بالاتر

·   امکان ثبت کامل و جامع گزارشات و با توجه به پلن ورودی قابلیت ارائه بیش از 50 گزارش را دارد.

·   پشتیبانی تلفنی و چت زنده

معایب:

·    در هر پلن محدودیت کاربران وجود دارد و سقف کاربران آن 25 است.

·   دارای منحنی یادگیری برای شروع

·    پلن‌های ماهانه در مقایسه با جایگزین‌های دیگر گران هستند.

نرم افزار حسابداری

2- Xero

حسابداری برای کسب‌وکارها امری پیچیده است. اما این به معنای پیچیده بودن نرم افزار حسابداری نیست. Xero از جمله نرم افزارهای حسابداری معروف است که به دلیل طراحی تمیز و کاربرپسندی که دارد خود را از دیگر نرم‌افزارها متمایز ساخته است.

امکانات:

·    قابلیت ردیابی پروژه برای ثبت زمان و تقسیم هزینه‌های شغلی

·    قابلیت مدیریت موجودی

·   کاربران نامحدود در همه پلن‌ها

·   دارای طراحی ساده و کاربرپسند

مزایا:

·   کاربران نامحدود در همه پلن‌ها

·   قابلیت ادغام با بیش از 1000 برنامه شخص ثالث

·   دارای قابلیت‌های عالی و مجموعه گزارش‌ها

·   دارای طراحی ساده و کاربرپسند

معایب:

·   هیچ شماره تماسی برای پشتیبانی قید نشده است

·   محدودیت در صورتحساب‌ها و فاکتورها با توجه به نوع پلن انتخابی

3- Zoho Books

Zoho Books یک پلن رایگان است و بزرگترین مجموعه پلن‌های پولی را در بین رقبای خود ارائه می‌دهد و به طور یکپارچه با دیگر نرم‌افزارهای حسابداری ادغام می‌شود. Zoho Books یک انتخاب عالی برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهایی که در حال رشد هستند است.

امکانات:

·   دارای پورتال مشتری

·   قابلیت ردیابی هزینه

·   دارای اپلیکیشن موبایل برای دریافت بلادرنگ اطلاعات

·   می‌توانید قوانین بانکی را در آن ایجاد کنید و به طور خودکار تراکنش‌ها را دسته بندی کنید.

·   امکان چاپ برچسب‌های حمل‌ونقل و پیگیری محموله‌ها

مزایا:

  • ارزان‌تر از رقبا
  • پشتیبانی از ایمیل در پلن رایگان، پشتیبانی تلفنی و چت در طرح پولی
  • دارای مجموعه‌ای غنی از برنامه‌ها از جمله صورتحساب‌ها، مدیریت موجودی، قوانین گردش کار

معایب:

·    قابلیت ادغام و انواع گزارش‌ها کمتر از نرم افزارهای رقیب است

·    هیچ پلنی بیش از 15 کاربر را پشتیبانی نمی‌کند.

بهبود مدیریت زنجیره تأمین 

  با استفاده از راهکار های نرم افزاری مدیریت زنجیره تامین را بهبود ببخشید و بهره وری بیشتری به دست آورید. همه چیز را به یکجا ببینید و کنترل کاملی بر زنجیره تامین خود داشته باشید. برای آشنایی بیش تر با این راهکارها حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخوانید


4- Striven

اگر در لیست نرم افزار‌های حسابداری به دنبال برنامه‌ای هستید که برای صنعت خاصی طراحی شده باشد  به طور حتم به برنامه Striven بر خواهید خورد. از صنایع تولیدی گرفته تا مشاوره، خرده فروشی و آموزش Striven  توانسته است تا ویژگی‌های خاص کسب‌وکار شما را در نرم افزار حسابداری، CRM و موجودی خود پوشش دهد.

امکانات:

·   قابلیت کار از راه دور

·     دارای CRM و مدیریت فروش

·     دارای قابلیت مدیریت زنجیره تأمین

·    قابلیت مدیریت پروژه و مدیریت موجودی

مزایا:

·     دارای ویژگی‌های خاص هر صنعت که به خوبی با نرم افزارهای حسابداری دیگر ادغام می‌شود.

·     می‌تواند تراکنش‌های چند ارزی را پشتیبانی کند

·    پشتیبانی مشتریان از طریق تلفن و چت زنده

معایب:

·    در صورت نیاز به چندین کاربر، هزینه ماهانه می‌تواند به سرعت افزایش یابد. 

حسابداری

5- Sage 50 Accounting

اگر شما یک نرم افزار دسکتاپ را به جای استفاده از نرم‌افزاری که راه‌حل ابری را ارائه می‌دهد ترجیح می‌دهید می‌توانید از Sage 50 Accounting استفاده کنید. اگر در آینده تمایل به استفاده از راه‌حل ابری نیز داشتید SAGE راه حل ابری نیز ارائه می‌دهد.

امکانات:

·     قبوض و فاکتورها را ایجاد و ارسال کنید

·     ثبت و تأیید سفارشات خرید

·     قابلیت انجام تطبیق‌های خودکار بانکی

·     امکان دسترسی به گزارش‌های مالی

·     مدیریت موجودی

·     دارای ابزارهای پیشرفته برای بودجه بندی، گزارش دهی، هزینه یابی و ردیابی موجودی

مزایا:

·     دارای ویژگی‌های ردیابی موجودی و هزینه کار

·     پشتیبانی تلفنی و چت بعلاوه یک نماینده حساب اختصاصی در همه برنامه‌ها

معایب:

·    ارزان‌ترین پلن شامل مسیرهای حسابرسی نمی‌شود.

6- QuickBooks Enterprise

کسب‌وکارهایی که در طیف کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط قرار می‌گیرند ممکن با رشد کسب‌وکارشان متوجه شوند که نرم افزارهای رایگان و کم هزینه نمی‌توانند نیازهای آن را برآورده کنند. QuickBooks Enterprise، بهترین نرم افزار حسابداری رومیزی همراه با ارائه قابلیت دسترسی ابری است. QuickBooks Enterprise گران‌ترین برنامه در لیست نرم افزار‌های حسابداری است اما این برنامه برای برآورده کردن نیازهای حسابداری پیچیده برای کسب‌وکارهای بزرگ ساخته شده است.

امکانات:

·     برای جلوگیری از جریمه‌های دیر کرد، پیش پرداخت‌ها را برنامه‌ریزی می‌کند

·     اعلان‌هایی را برای مدیریت موجودی به منظور ذخیره آسان ارسال می‌کند.

·     با استفاده از برنامه تلفن همراه می‌توانید اطلاعات آماری در لحظه را دریافت کنید.

·    صورت حساب‌های شخصی‌سازی شده را با اضافه کردن صورت حساب‌هایی که ساعات آنها به صورت خودکار محاسبه شده است را اضافه می‌کند.

مزایا:

·     دارای مجموعه‌ای پیشرفته برای ردیابی دقیق موجودی و قیمت گذاری در پلن‌های Platinum و بالاتر

·    دارای پشتیبانی مستقیم و 24/7 از طریق تلفن و چت

·     دارای لیست حقوق در پلن Gold و بالاتر

معایب:

·    دارای رابط کاربری قدیمی

·    محدودیت در دایرکت و یکپارچه سازی‌های شخص ثالث برای نرم افزارهای حقوق و دستمزد و سیستم‌های محبوب نقطه فروش

·    اشتراک سالانه گران است و برای هر کاربر هزینه‌ای اضافه دارد

کشف انواع گزارشات و تحلیل های کلیدی برای تصمیم گیری های موثر

  در مسیر موفقیت در فروش گزارشات و تحلیل ها نقش بسیار مهمی دارند. این مقاله انواع مختلف گزارشات و تحلیل هایی که در فرایند فروش استفاده می شوند را مورد بررسی قرار می دهد. با ما همراه باشید تا در دنیایی از داده ها و اطلاعات عمیق در موضوع پربار فروش غرق شوید.

همین الان بخوانید


7- Wave

Wave حسابداری و صورت حساب رایگان را ارائه می‌دهد. اگر شما دارای یک کسب‌وکار کوچک هستید به احتمال زیاد پلن رایگان Wave نیازهای شما را برآورده می‌کند. اگر با رشد کسب‌وکار خود متوجه شدید که نیاز به نرم افزاری برای محاسبه حقوق و دستمزد و ارائه پرداخت آنلاین برای فاکتورهایی که ارسال می‌کنید دارید، می‌توانید از پلن‌های پولی Wave استفاده کنید.

امکانات:

·    ردیابی نامحدود هزینه و درآمد

·    قابلیت شخصی سازی مالیات بر فروش

·    دارای اتصالات نامحدود بانکی و کارت‌های اعتباری در طرح Pro

·    امکان تبدیل برآورده‌ها به فاکتورها پس از تأیید

·   همگام سازی خودکار حسابداری و صورت حساب‌ها

مزایا:

·    راه حل ساده و مقرون به صرفه برای کسب‌وکارهای کوچک

·    دارای پلن رایگان

·    صورتحساب نامحدود با قابلیت شخصی‌سازی قالب‌ها و شرایط پرداخت

معایب:

·    فاقد یکپارچه سازی شخص ثالث یا ویژگی‌های پیشرفته

·    فاقد پشتیبانی زنده مگر اینکه برای پلن Pro یا خدمات پولی دیگر هزینه کنید 

گزارش گیری از نرم افزار

8- Odoo

ماژول حسابداری اودو یک اکوسیستم از اپلیکیشن‌های نرم افزار کسب‌وکار که برای ادغام آسان با یکدیگر در نظر گرفته شده است. از آنجا که ماژول حسابداری اودو منبع باز است هزاران متخصص کسب‌وکار و برنامه نویس با یکدیگر برای ادغام یکپارچه همه برنامه‌های اودو با یکدیگر همکاری می‌کنند.

امکانات:

·    فریمورک منحصر بفرد با پایه‌های فنی قوی

·    از طریق داشبوردها می‌توانید نگاهی کلی و سریع به کسب‌وکار خود داشته باشید

·    ارتباطات بلادرنگ برای هموار کردن مسیر‌های همکاری

مزایا:

·    کاربران نامحدود

·   کتابخانه گسترده‌ای از برنامه‌های یکپارچه سازی شده به معنای داشتن نرم افزاری است که می‌تواند با کسب‌وکار شما رشد کند.

·   منبع باز بودن تست منظم و بهبود نرم‌افزار را تشویق می‌کند.

معایب:

·    برای دسترسی به لیست کامل ویژگی‌ها و برنامه‌های اضافی نیاز به خرید پلن پولی اودو است.

·    پشتیبانی از مشتری فقط از طریق ایمیل و در روزهای هفته در دسترس است.

9- OneUp

OneUp قابل اعتمادترین و بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب‌وکارهای کوچک است و به صورت یکپارچه‌سازی شده فاکتور، موجودی و CRM را ارائه می‌دهد. همچنین، این برنامه با ارائه راه حل‌های مبتنی بر موبایل دریافت و مدیریت هر ویژگی را در هر زمان و مکانی آسان کرده است.

امکانات:

·   ادغام بارکد

·   پشتیبانی از نسخه موبایل

·    صورت حساب POS

·   پایگاه داده محصولات

·   مدیریت تأمین کننده و سفارش خرید

·   مدیریت مالیات

مزایا:

·   بسیاری از کارهای حسابداری دستی را خودکارسازی می‌کند.

·   شامل ویژگی‌هایی برای مدیریت موجودی، صورتحساب و CRM ارائه می‌دهد

·   پلن‌هایی با قیمت مناسب و چند لایه که برای هر کسب‌وکار مناسب‌سازی شده

معایب:

·   پشتیبانی از مشتری محدود به فرم تماس آنلاین و چت زنده است

10- Netsuite

Netsuite یک مجموعه بزرگ مدیریت کسب‌وکار یکپارچه است که توسط بیش از 40 هزار کسب‌وکار بزرگ ، متوسط و کوچک استفاده می‌شود. این برنامه ابزارهای مختلفی برای ERP، حسابداری، HR و CRM و تجارت الکترونیک فراهم آورده است. عملکرد جامع Netsuite آن را برای طیف وسیعی از صنایع به یک برنامه کاربردی و محبوب تبدیل کرده است.

امکانات:

·    مبتنی بر فضای ابری از طریق موبایل و شبکه‌های اجتماعی

·    گزارش‌ها و شاخص‌های کلیدی عملکرد به راحتی قابل دسترس است

·    بسیار انعطاف پذیر و قابل شخصی سازی است

·    مدیریت کارآمد منابع، حسابداری پروژه، جدول زمانی و مدیریت هزینه

مزایا:

·    ساختار ERP خوبی را برای کسب‌وکارهای کوچک ارائه می‌دهد.

·    ماژول Dunning عملکرد خوبی را در خودکارسازی اعلان‌های پرداخت مشتری انجام می‌دهد

معایب:

·    هزینه اشتراک در طول زمان تغییر می‌کند.

·    پشتیبانی اولیه محدود است و پشتیبانی بیشتر هزینه دارد

نرم‌افزار اودو چیه؟

    اودو، نرم افزار مدیریت سازمان یکپارچه است که تمام آنچه یک کسب‌و کار به آن نیاز داشته باشد را در خود دارد و تمام این ماژول‌ها با یکدیگر در ارتباطند. این ارتباط باعث افزایش سرعت و کاهش هزینه 30 درصدی در فرایند کسب و کار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: 

همین الان کلیک کنید



ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟