معرفی وفادارسازی مشتری + انواع آن و روش های وفادار سازی مخاطب

افزایش وفاداری مشتریان به برند شما، راهی موثر برای افزایش فروش و کاهش هزینه‌هاست. مشتریان قدیمی، با 50% احتمال بیشتر، محصولات جدید شما را خریداری کرده و به نسبت 31% بیشتر برای شما هزینه می‌کنند.
24 دی 1402
معرفی وفادارسازی مشتری + انواع آن و  روش های وفادار سازی مخاطب
مجموعه نویسندگان دیباگ
| No comments yet
/web/image/1775-3312d73c/Brand-Loyalty.jpg
مجموعه نویسندگان دیباگ

آیا می‌خواهید بدانید که چه عواملی باعث می‌شود تا مشتریان به کسب‌وکارهای موفق برگردند؟ بله، وفاداری مشتری تنها عاملی است که نه تنها باعث تبلیغ برند شما می‌شود بلکه مانند خونی در کالبد کسب‌وکار باعث حیات و بقای آن نیز خواهد شد. داشتن یک استراتژی در زمینه وفادارسازی مشتریان می‌تواند به تثبیت جایگاه برند شما کمک زیادی کند. 

مشتریان قبلی نسبت به مشتریان جدید به میزان 50 درصد احتمال بیشتری دارند که محصول جدید برند شما را خریداری کنند و همچنین به میزان 31 درصد بیشتر از مشتریان جدید برای محصولات شما هزینه پرداخت می‌کنند. علاوه بر این موارد، برای جذب مشتریان جدید باید تا 6 الی 7 برابر بیشتر از حفظ مشتریان فعلی هزینه کنید. 

چه شما دارای یک برنامه برای وفادارسازی مشتریان باشید یا نه در هر صورت، در این مقاله ما به نکاتی اشاره می‌کنیم که با به کارگیری آنها، مشتریان شما را تشویق به بازگشت و انجام معاملات بیشتری با شما می‌کنند. آمارهایی که در بالا اشاره شد به وضوح میزان اهمیت و تأثیر یک استراتژی وفادارسازی مشتریان را به خوبی نشان می‌دهد.

وفادارسازی مشتریان چیست؟

وفاداری مشتری تمایل مشتری برای بازگشت به شرکت برای انجام خرید و یا معامله است. دلیل این بازگشت ریشه در تجربیات لذت بخش و قابل توجهی دارد که مشتریان با آن برند تجربه کرده‌اند. 

در واقع، وفاداری نتیجه تعاملات مثبت متعددی است که در طول زمان حس اعتماد را ایجاد می‌کند.لازم نیست که این تعاملات کامل باشد. وفاداری مشتری می‌تواند در برابر نکات منفی مقاومت کند. 

یکی از دلایل اصلی برای ترویج وفاداری مشتری این است که این مشتریان می‌توانند باعث شوند تا کسب‌وکار خود را سریع‌تر از تیم‌های فروش و بازاریابی خود رشد دهید. بر طبق مطالعه‌ای که توسط Rare Consulting انجام شده است 83 درصد از مشتریان ادعا کرده‌اند که علت وفاداری آنها ناشی از اعتماد بوده است. بنابراین، اعتمادسازی یکی از اصول اساسی برای وفاداری مشتری است.

مدیریت فروش چیست؟

کسب‌وکارهایی که موفق هستند، یک کار را به خوبی انجام می‌دهند و آن هم چیزی نیست جز مدیریت فروش! مدیران فروش باید با تمرکز بر راهکارهای مختلف به فکر کسب حداکثر سود و در عین حال راضی نگه‌داشتن مشتریانشان باشند. برای خواندن این مقاله روی دکمه زیر کلیک کنید:

همین الان بخون!!


چرا وفاداری مشتریان مهم است؟

وفادارسازی مشتریان راحت‌تر از یافتن مشتریان جدید است. به همین دلیل است که بقای طولانی مدت کسب‌وکار شما به مشتریان وفادار بستگی دارد. در ادامه چندین مورد از علل اهمیت وفاداری مشتریان آورده شده است:

  • مشتریان وفادار قهرمان برند هستند: مشتریانی که از برند رضایت دارند با گذاشتن نظرات خوب، تبلیغ برند در بین خانواده و دوستان و اشتراک گذاری تجربیات خوب خود در رسانه‌های اجتماعی باعث تقویت برند شما می‌شوند. مشتریان جدیدی که توسط مشتریان وفادار به برند شما مراجعه می‌کنند نیز دارای احتمال بالاتری برای وفادار شدن هستند. 
  • مشتریان وفادار بیشتر هزینه می‌کنند: مشتریان وفادار به برند شما اعتماد بیشتری دارند و برای خرید محصولات برند شما بیشتر هزینه می‌کنند. علاوه بر این، 75 درصد از مصرف کنندگان برای شرکت‌هایی که تجربه خوبی از خدمات آن دارند، هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند.
  • مشتریان وفادار از مشتریان جدید ارزشمندتر هستند: حفظ مشتریان بسیار کم هزینه‌تر از یافتن مشتریان جدید است. تنها افزایش 5 درصدی در حفظ مشتری می‌تواند سود شرکت را 25 الی 95 درصد افزایش دهد.
  • فروش محصول به مشتریان وفادار ساده‌تر است: احتمال خرید مجدد توسط مشتریان وفادار بیشتر است. هرچه مشتریان وفادار بیشتری را داشته باشید، تکرار فروش آسانتر و به میزان کمتری برای نرخ تبدیل هزینه می‌کنید.
  • مشتریان وفادار اشتباهات شرکت را می‌بخشند: 74 درصد از مشتریان وفادار ادعا کرده‌اند که اگر اشتباهی از طرف شرکت سر بزند آن را می‌بخشند.

شاخص های وفاداری مشتری

انواع مشتریان وفادار

مشتریان به دلایل خاصی به برخی از کسب‌وکارها وفادار می‌مانند علت این وفاداری می‌تواند قیمت پایین، راحتی، ارزش شرکت، کیفیت محصول باشد. در ادامه به چندین نوع مختلف از مشتریان وفادار اشاره شده است:

  • راضی- وفادار

این خریداران که به عنوان مشتریان خوشحال نیز شناخته می‌شوند، واقعاً محصولات یا خدمات شما را دوست دارند و مرتب از محصولات شما خرید می‌کنند. هرچند این امکان نیز وجود دارد که مشتریان راضی باشند در صورت مشاهده خرید، تخفیف یا تجربه بهتر به برندهای رقیب مراجعه کنند.

  • راحتی-وفادار

این نوع از وفاداری مشتری به این دلیل است که خرید از شما برای آنها راحت است. دلایل آنها ممکن است سهولت در خرید، موقعیت مکانی یا سرعت ارسال باشد. راحتی در خرید تنها معیاری است که باعث می‌شود آنها در طولانی مدت از شما خرید کنند و برای آن هزینه بیشتری بپردازند.

  • برنامه-وفادار

این دسته از مشتریان وفادار فقط به برنامه‌های وفادارسازی شما وفادار هستند نه به برند شما. آنها فقط برای دریافت تخفیف یا خرید رایگان در کنار شما هستند. این دسته از مشتریان وفادار تا زمانی که از برنامه وفاداری شما پاداش دریافت کنند شما را به رقبا ترجیح می‌دهند.

  • قیمت- وفادار

این مشتریان به این دلیل از شما خرید می‌کنند که کمترین قیمت یا بهترین معامله را نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهید. این نوع مشتریان همواره به دنبال قیمت کمتر هستند و در صورت مشاهده معامله بهتر در جای دیگر به سمت آن سوق پیدا می‌کنند.

  • وفادار واقعی

مشتریان واقعاً وفادار بزرگترین طرفداران شما هستند و بعید است که شما را به خاطر یک رقیب ترک کنند. آنها خریدهای مکرر انجام می‌دهند، بازخوردهای خود را اعلام می‌کنند و در برنامه‌های وفاداری شما شرکت می‌کنند و از همه مهتر اینکه خانواده و دوستان خود را به خرید از برند شما تشویق می‌کنند.

باشگاه مشتریان اودو (CRM)

جذب و نگهداری از مشتری و مدیریت فرایندهای تبدیل سرنخ به مشتریان بالقوه تنها بخش ریزی از نرم افزار مدیریت کسب و کار اودو است. فقط کافیست با کلیک بر روی دکمه زیر، بقیه قابلیت‌های اودو را نیز بدانید:

همین الان کلیک کن!!


روشهای وفادار سازی مخاطب

وفادارسازی مشتری یک فرآیند مستمر است و نیاز به پرورش و مراقبت دارد. بسیاری از ویژگی‌هایی که در روابط شخصی برای ما ارزش محسوب می‌شوند، در روابط با مشتریان نیز به همین گونه است. 

از جمله ثبات، شونده خوبی بودن، عمل گرایی، صداقت راه حل‌هایی ایده آل برای ایجاد وفاداری در مشتریان است. برای وفادارسازی مشتریان می‌توانید روش‌هایی که در ادامه اشاره شده است را در نظر داشته باشید:

1- کارها را برای مشتریان خود آسان کنید

حفظ مشتری به معنای ایجاد محصول یا خدمات بدون نقص نیست. یکی از راه‌های ساده برای حفظ مشتری ایجاد  تجربیات ساده و راحت است.

ارائه گزینه‌هایی مانند سلف سرویس و ربات‌های چت نیز به مشتریان این امکان را می‌دهد تا در صورت بروز مشکل، به جای منتظر ماندن برای یک مخاطب زنده پاسخ‌های سریع را دریافت کنند.

2- ارائه خدمات باکیفیت

شرکت‌هایی که در تلاش هستند تا مشتریانی وفادار ایجاد کنند، به طور حتم خدماتی با کیفیت به مشتریان خود ارائه می‌دهند. این خدمات عالی باید همه جانبه باشد و موارد مختلف را در برگیرد. برای این منظور می‌توانید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • فعال باشید: فعال بودن به معنای این است که سوال بعدی مشتری خود را پیش‌بینی کنید و به آنها کمک کنید قبل از اینکه به مشکلی بربخورند بتوانند آنها را حل کنند. ارائه خدمات عالی به مشتری، برند شما را به عنوان یک شریک استراتژیک نه به عنوان یک حلال مشکلات در نگاه مشتریان قرار می‌دهد.
  • کارمندانی با مهارت‌های نرم استخدام کنید: یک تیم پشتیبانی خوب و آموزش دیده می‌تواند مشکلات را فوری برطرف کند، اما افرادی که تجربیات مثبتی را ارائه می‌دهند می‌توانند به ایجاد شراکت‌های پایدار کمک کنند. مهارت‌های نرم ایجاد همدلی، ایجاد رابطه و توانایی برقراری ارتباط عاطفی با مشتریان در هنگام فشارهای روحی است.
  • ایجاد ارتباطات شخصی: Magnolia یکی از برندهای محبوب در زمینه دکوراسیون منزل است، این برند موفقیت را فراتر از کمک به مشتریان در مورد مسائل صورت حساب یا حمل و نقل می‌داند و آن را به این صورت تعریف می‌کند: موفقیت به معنای ایجاد ارتباط شخصی و ایجاد یک جامعه است. مشتریان به همان اندازه که به پشتیبانی معامله‌ای نیاز دارند به پشتیبانی تجربی نیز نیاز دارند. با افراد تیم خود تجربیات را به اشتراک بگذارید و به آنها آموزش دهید تا با مهربانی به حرف‌های مشتریان گوش دهند.

اهمیت وفاداری مشتریان

3- مشتریان را در جایی که راحت هستند ملاقات کنید

ارائه یک تجربه همه کاناله برای ملاقات با مشتریان در جایی که قرار دارند و ایجاد یک مکالمه راحت در سراسر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ضروری است. 

براساس گزارش Zendesk Customer Experience Trends  در سال 2022، 93 درصد از مشتریان برای برندی که از پلتفرم ترجیحی مشتریان برای ارائه خدمات به آنها استفاده می‌کنند بیشتر هزینه می‌کنند.

بیشتر مشتریان تمایل دارند تا از طریق همان کانالی که با خانواده و دوستان خود در ارتباط هستند با کسب‌وکارها نیز در ارتباط باشند. ارائه پشتیبانی خود در پلتفرم‌هایی مانند واتساپ و اینستاگرام، به خصوص با زمانبندی در ماژول CRM اودو، به شما امکان می‌دهد که با مشتریان خود به شیوه شخصی‌تری ارتباط برقرار کنید و به شما امکان می‌دهد سرمایه گذاری احساسی و در نهایت یک مشتری وفادار را ایجاد کنید.

4- به پیشرفت کسب‌وکار خود ادامه دهید

شرکت‌ها باید همواره تغییرات را در نظر داشته باشند و شیوه‌های کسب‌وکار خود را برای به روز ماندن توسعه دهند. وفاداری مشتریان یک خیابان دو طرفه بین کسب‌وکارها و مشتریان است. شرکت‌ها مشتریانی را می‌خواهند که همواره در فراز و نشیب‌ها با آنها همراه باشند اما این لطف مشتریان را به آنها برنمی‌گردانند. به خاطر داشته باشید که مشتریان گزینه‌های زیادی دارند، برای قدردانی از لطف آنها وفاداری خود را نیز به آنها نشان دهید.

سعی کنید از داده‌ها برای اتخاذ تصمیمات مشتری محور، شخصی سازی تجربیات بازاریابی، ملاقات با آنها در کانال‌های پشتیبانی و احترام به وقت آنها استفاده کنید.

5- شخصی سازی تجربه مشتری

مصرف کنندگان از شرکت‌ها می‌خواهند که تجربیاتی متناسب با نیازها و تجربیات افراد را ارائه دهند. شخصی سازی اغلب احساس ارزشمندی را به مشتریان القا می‌کند. بر طبق گزارش‌ها:

  • خریداران شرکت‌هایی که تجربیاتی شخصی سازی را ارائه می‌دهند معمولاً تا 90 درصد بیشتر برای آنها هزینه می‌کنند.
  • 68 درصد خریداران انتظار دارند که تمام تجربیات آنها شخصی سازی شده باشد.

شرکت‌ها می‌توانند خدمات شخصی سازی شده را از طریق مستند سازی داده‌ها و تجربیاتی که از تعاملات مشتری به دست می‌آورند ارائه دهند و سپس از آن اطلاعات برای ارائه خدمات بهتر استفاده کنند. 

6- ایجاد ارتباط عاطفی

از قدرت عاطفی برای شناسایی مشتریان با تأثیر بالا استفاده کنید. استفاده هوشمندانه از داده‌های احساسی می‌تواند طول عمر مشتریان وفادار را افزایش دهد و خریداران را به سفیران برند شما تبدیل کند.

اعتماد کلید دستیابی به یک ارتباط عاطفی خوب است. اعتماد را می‌توانید از طریق شفافیت، به اشتراک گذاری و اجرای بازخورد، محافظت از اطلاعات حساس و تجربیات شخصی سازی شده که به تجربه انسانی کمک می‌کنند به دست آورید.

اهمیت شناخت مخاطب در کسب‌وکار

اهمیت شناخت مخاطب هدف در هر بیزینسی برای افزایش فروش و هدفگذاری بسیار مهم است که در این مقاله به طور به بحث شناخت پرسونای مخاطب می‌پردازیم. برای خواندن این مقاله روی دکمه زیر کلیک کنید:

همین الان بخون!!


ایجاد یک برنامه وفاداری

هنگامی‌که یک ارتباط عاطفی خوب به وجود آمد، برنامه‌های وفاداری مشتری می‌توانند یک راه حل عالی برای وفادارسازی مشتریان باشد. برنامه‌های وفاداری یک استراتژی برای حفظ مشتری است که به مصرف کنندگان انگیزه می‌دهد که به جای رقبا از شما خرید کنند.

در برنامه‌های وفاداری مشتریان پس از رسیدن به یک آستانه خاص مانند یکساله شدن مشتری بودن می‌توانند از تخفیف‌ها و برنامه‌های رایگان استفاده کنند.

به عنوان مثال، Sephora یک برنامه Beauty Insider ارائه می‌دهد که در آن مشتریان به ازای هر دلاری که هزینه می‌کنند، امتیاز دریافت می‌کنند. سپس، از این امتیازات می‌توانند برای انتخاب هدایا استفاده کنند. برخی از برنامه‌های وفاداری عبارتند از:

1- برنامه‌های مبتنی بر امتیاز دهی

این برنامه از جمله رایج‌ترین برنامه‌های وفاداری است. مشتریان تکراری امتیازاتی را کسب می‌کنند که با پاداش‌هایی مانند کد تخفیف، رایگان بودن یا نوع دیگری از پیشنهادات ویژه همراه است.

2- برنامه وفاداری سطح بندی شده

در این برنامه از جوایز کوچک به عنوان یک پیشنهاد  برای حضور در برنامه استفاده می‌شود، سپس مشتریان تکراری با افزایش ارزش پاداش‌ها در حالی که میزان وفاداری آنها نیز افزایش یافته است تشویق به وفاداری می‌شوند. 

بزرگترین تفاوت بین سیستم امتیازدهی با سطح بندی شده در این است که مشتریان ارزش کوتاه مدت را در مقابل ارزش بلند مدت برنامه‌های وفاداری دریافت می‌کنند. سیستم پاداش سطح بندی شده برای مشاغلی مانند خطوط هوایی، هتل‌ها و شرکت‌های بیمه بهتر عمل می‌کند.

افزایش وفاداری مشتریان

3. برنامه‌های وفاداری پولی 

برنامه‌های وفاداری به عنوان واسطی بین مشتریان و کسب‌وکار شما محسوب می‌شوند. در برخی از موارد اخذ کارمزد سالیانه که به مشتریان امکان می‌دهد تا موانع رایج خرید را از بین ببرند هم برای تجارت و هم برای مشتریان کاملاً سودآور است. 

اگر عواملی را شناسایی کردید که ممکن است باعث خروج مشتریان شما شود، یک برنامه وفاداری مبتنی بر هزینه را برای رفع موانع خاص سفارشی سازی کنید. پیشنهاد ما برای استفاده از برنامه‌های وفاداری پولی، خرید ماژول فروش اودو است که امکانات و قابلیت‌های خوبی را فراهم آورده است.

برای دیدن قابلیت‌های اودو اینجا کلیک کن!

4- برنامه وفاداری مبتنی بر ارزش

برای درک واقعی مشتری نیاز است که ارزش‌ها و خواسته‌های مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کنید. با انجام این کار و هدف قرار دادن این ویژگی‌ها می‌توانید مشتریان را به وفادار ماندن تشویق کنید. 

در حالی که برخی از شرکت‌ها از کوپن‌های تبلیغاتی و کدهای تخفیف استفاده می‌کنند، برخی دیگر ممکن است با ارائه ارزش‌های غیر مادی، موفقیت بیشتری را در وفادارسازی مشتریان پیدا کنند. این می‌تواند ارتباط منحصر بفردی با مشتریان ایجاد کند و اعتماد و وفاداری آنها را تقویت کند.

5- برنامه وفاداری مشارکتی

مشارکت‌های استراتژیک در زمینه وفادار ساختن مشتریان راهی موثر برای حفظ مشتریان و رشد شرکت شما است. به عنوان مثال، اگر شرکت شما غذای حیوانات خانگی را فراهم می‌کند، می‌توانید با یک مرکز دامپزشکی یا مرکز نگهداری حیوانات خانگی شریک شوید تا معاملاتی با نام تجاری مشترک ارائه دهید که برای شرکت و مشتری شما سودمند باشد.

وقتی برای مشتریان خود ارزش‌هایی را فراهم می‌کنید که فراتر از آن چیزی را که دارید، به آنها نشان می‌دهد که چالش‌ها و اهداف آنها را به خوبی درک کرده‌اید و به آنها اهمیت می‌دهید. همچنین، به شما کمک می‌کند تا شبکه خود را توسعه داده تا به مشتریان بیشتر و شرکای خود دسترسی داشته باشید.

6- برنامه وفاداری مبتنی بر بازی

می‌توانید برنامه وفاداری مشتری خود را به حالت بازی درآورید تا مشتریان تکراری خود را تشویق کرده و تصویر برند را در ذهن مشتریان تقویت کنید. با این حال، چالشی که در این زمینه دارید این است که مشتریان شما این احساس را داشته باشند که شما برای برنده شدن در تجارت آنها را نادیده می‌گیرید. برای کاهش چنین معضلاتی، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما احساس نمی‌کنند که آنها را با پاداش‌هایتان فریب می‌دهید.

نحوه پایان دادن به برنامه‌های وفاداری

برنامه وفاداری که شما تنظیم می‌کنید یک برنامه همیشگی برای شما و مشتریان شما نیست. برنامه‌ وفاداری مشتری، بازاریابی و مزایا باید در طول زمان تغییر کند. با این حال، بسیار مهم است که برنامه وفاداری خود را به گونه‌ای پایان ندهید که برای مشتریانی که در حال حاضر در برنامه وفاداری شما هستند مضر باشد. 

یک راه حل مفید برای این امر، تعیین محدودیت زمانی در شروع برنامه است و یادآوری زمان اتمام آن با نزدیک شدن به انتهای برنامه است. همچنین، می‌توانید در پایان برنامه یک هدیه یا یک پاداش برای خنثی کردن احساس منفی بدهید.

وفاداری مشتریان

نحوه اندازه گیری وفاداری مشتریان

هر ابتکاری که در زمینه وفاداری مشتری اجرا می‌کنید باید راهی برای سنجش موفقیت را درون خود داشته باشد. برنامه‌های وفاداری مشتری باید لذت بخش، شادی آور و باعث افزایش وفاداری مشتریان شود. 

شرکت‌ها و برنامه‌های مختلف به تجزیه و تحلیل منحصر بفردی برای اندازه گیری وفاداری مشتری نیاز دارند. ما در اینجا چندین مورد از رایج‌ترین معیارها برای اندازه گیری وفاداری مشتریان اشاره کرده‌ایم.

1- نرخ حفظ مشتری

حفظ مشتری به معنای مدت زمانی است که مشتریان با شما می‌مانند. یک برنامه وفاداری موفق تعداد اعضای برنامه را در طول زمان افزایش می‌دهد. با توجه به آمارهای The Loyalty Effect، با افزایش 5 درصدی حفظ مشتری منجر به افزایش 25 الی 100 درصدی سود برای شما خواهد شد. برای این منظور می‌توانید A/B test را برای اعضای برنامه و مشتریان غیر برنامه خودتان اجرا کنید تا بتوانید میزان اثربخشی طرح وفاداری مشتری خودتان را تعیین کنید.

2- ریزش منفی

ریزش مشتری اشاره به میزان مشتریانی دارد که شرکت شما را ترک می‌کنند. بنابراین، ریزش منفی، معیاری برای مشتریانی است که برعکس عمل می‌کنند، یا ارتقا می‌دهند و یا خدمات اضافی دریافت می‌کنند. 

3- Net Promoter Score

NPS معیار رضایت مشتری است که مقیاسی بین 1 تا 10 درجه است و اشاره به افرادی دارد که شرکت شما را به دیگران توصیه می‌کنند. NPS با کم کردن درصد مخالفان از درصد تبلیغ کنندگان محاسبه می‌شود. هر چه تعداد مخالفان کمتر باشد بهتر است. 

4- امتیاز تلاش مشتری

امتیاز تلاش مشتری (CES) در واقع میزان تلاش مشتریان با شرکت برای حل یک مشکل است. برخی از شرکت‌ها این معیار را بر NPS ترجیح می‌دهند زیرا تجربه واقعی را به جای لذت احساسی مشتری ترجیح می‌کنند. با خرید ماژول crm اودو می‌توانید بسیاری از شاخص‌های وفاداری مشتریان را اندازه گیری کنید.

5- عادات خرید

چقدر طول می‌کشد تا مشتریان از شما خرید کنند؟ چند مشتری پس از خرید از شما آن را پس می‌دهد؟ این عادات خرید به شما امکان می‌دهد تا بدانید که آیا مشتریان شما به برند شما وفادار هستند یا اینکه شما را فقط به خاطر رقبایتان ترک می‌کرده‌اند.

6- ترافیک ارجاعی

از دیگر شاخص‌های وفاداری مشتری ترافیک ارجاعی است. ترافیک ارجاعی اشاره به هر نوع ترافیکی دارد که از مکان‌هایی غیر از موتورهای جستجو روانه وب سایت شما می‌شوند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌های خبری و سایر دارایی‌های آنلاین به عنوان ترافیک ارجاعی محسوب می‌شوند.

7- منشن‌های رسانه‌های اجتماعی

مردم در رسانه‌های اجتماعی درباره شما چه می‌گویند؟ شما با استفاده از ابزاری مانند HubSpot می‌توانید منشن‌های رسانه‌های اجتماعی را ردیابی کنید. ردیابی منشن‌ها بخش مهمی‌ از استراتژی گوش دادن اجتماعی است و یکی از بهترین راه‌ها برای اندازه گیری وفاداری مشتریان است.

8- برنامه وفاداری خودتان را شروع کنید

برای شروع برنامه وفاداری خودتان ما ابزار Odoo CRM را به شما معرفی می‌کنیم. این برنامه علاوه بر اینکه دارای محیط کاربری ساده‌ای است، امکانات متنوعی را نیز دارا است که علاوه بر راحتی در استفاده به کار شما جلوه‌ای حرفه‌ای نیز می‌بخشد. 

از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به دارا بودن نسخه موبایل، نمایش سرنخ‌های ورودی، امکان تنظیم فعالیت‌ها مانند زمانبندی تماس‌ها، جلسات، نامه‌ها اشاره کرد. 

در هنگام ایجاد یک برنامه وفاداری جوایزی را انتخاب کنید که برای مخاطب خاص شما جذاب باشد. پاداش‌ها را می‌توانید براساس میزان پولی که مشتریان هزینه می‌کنند، تعداد دفعات خرید یا تعداد دفعات مراجعه آنها تعیین کنید.

دیباگ، تنها پارتنر رسمی فارسی‌زبان اودو

شرکت دیباگ تنها پارتنر رسمی اودو، افتخار این را دارد تا اودو بومی‌سازی شده را به همراه لایسنس رسمی اودو به خدمت شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ تقدیم کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید:

همین الان کلیک کن!!

معرفی وفادارسازی مشتری + انواع آن و  روش های وفادار سازی مخاطب
مجموعه نویسندگان دیباگ 24 دی 1402

ارسال دیدگاه

Sign in to leave a comment

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟