چرا نیاز به مشاوره کسب و کار داریم؟

چرا مشاوره کسب‌و‌کار مهم است؟ زمانی اهمیت مشاوره کسب و کار پررنگ می‌شود که مدیر کسب‌و‌کاری بخواهد بدون ریسک به بالاترین مقدار سوددهی در کسب‌و‌کار خود برسد.
22 بهمن 1401
چرا نیاز به مشاوره کسب و کار داریم؟
مجموعه نویسندگان دیباگ
| 1 توضیح
/web/image/14245-52a0c7ac/1.jpg
مجموعه نویسندگان دیباگ
حفظ یک کسب و کار یک چالش بزرگ برای کارآفرینان امروزی است. صرف نظر از اینکه کارآفرین چقدر باتجربه باشد، رقابت جدی در کسب و کارها وجود دارد. غول‌های چندملیتی همیشه در حال نابودی مشاغل کوچک‌تر هستند و بازارها به شدت اشباع شده‌اند. کارآفرینان نمی‌توانند همه مهارت‌ها و دانش‌ها را برای نیازهای تجاری خود فرا بگیرند الزامات و موارد مهم در کسب و کار با رشد آن تغییر می‌کند. در طول سفر، یک کارآفرین با افراد زیادی ملاقات می‌کند، تعامل می‌کند و از آنها مشاوره می‌گیرد. 

دریافت توصیه درست از افراد مناسب می‌تواند بسیار مفید باشد. توصیه از سوی یک کوچ، همکار یا یکی از اعضای خانواده، می‌تواند به تغییر مسیر رشد کسب‌وکار شما و مسیری که تصمیم می‌گیرید کمک کند. با ما همراه باشید تا در ادامه به شما بگوییم چرا مشاوره کسب و کار اهمیت دارد و در این مورد اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

چرا مشاوره کسب و کار مهم است؟

کارآفرینان همیشه بر روی یک برنامه استراتژیک کار می‌کنند تا به اهداف تجاری خود دست یابند. آنها به خدمات تخصصی و مشاوره در بهره برداری بهتر از منابع طبیعی، فیزیکی و مالی نیاز دارند. مشاوره گرفتن یک راه عالی برای مدیریت کسب و کار شماست. مشاوره به جای اینکه به عنوان یک ضعف تصور شود، شانس موفقیت را افزایش می‌دهد.
خوشبختانه در این اقتصاد مدرن از نظر فناوری پیشرفته، کارآفرینان دارای مغزهای متخصص هستند تا به طور مؤثرتری با تجارت مقابله کنند. کسب مشاوره حرفه‌ای از مشاوران مالی و تجاری می‌تواند مشکلات مالی کارآفرینان را به حداقل برساند. این متخصصان و مشاوران می‌توانند به راه اندازی کسب و کار کمک کنند. آنها همچنین تخصص لازم را دارند که این موضوع می‌تواند تأثیر مثبتی بر تجارت داشته باشد.

چرا مشاوره کسب و کار

برای یک کارآفرین، معقول‌ترین کار این است که در حین تصمیم گیری بزرگ به دنبال مشاوره باشد. درست از همان ابتدا، یک کسب و کار در طول چرخه عمر خود چندین مرحله را طی می‌کند که در آن تصمیمات حیاتی لازم است.
از انتخاب شغل مناسب، نهایی کردن منابع مالی، اطمینان از پایبندی به قوانین و مقررات دولتی، انتخاب نیروی انسانی مناسب و غیره، همه اینها تصمیمات بزرگی هستند که نیاز به مشاوره و حمایت متخصصان دارند. توصیه‌ها و مشاوره‌های دریافت شده نه تنها به تصمیم گیری‌های مهم کمک می‌کند، بلکه اعتماد به نفس را نیز افزایش می‌دهد.

انواع چالش‌هایی که یک کارآفرین مدرن با آن مواجه است.

قبل از اینکه درباره چرایی اهمیت مشاوره و اینکه کارآفرین باید به چه کسی مراجعه کند، صحبت کنیم؛ اجازه دهید ابتدا چالش‌هایی را که یک کارآفرین با آن مواجه است و در آنها نیاز به مشاوره دارد را بررسی کنیم.

1. تامین منابع مالی و انضباط

تامین منابع مالی سوختی برای شرکت برای بلند شدن و شروع نمایش است. تامین مالی شخصی ساده‌ترین راه برای شروع یک کسب و کار است. با این حال، کسب و کارها اغلب در مرحله ادغام به سرمایه‌های هنگفت نیاز دارند. بانک‌ها و مؤسسات مالی راه بعدی برای تأمین منابع مالی هستند، اما به وثیقه و ضامن نیاز دارند. سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند تأمین مالی را انجام دهند، اما برای دنبال کردن روند درست در این مورد به مشاوره و کمک مشاوران تجاری نیاز دارید.

2. استخدام و یافتن افراد مناسب 

استخدام افراد مناسب چالش بزرگی است زیرا کارکنان و یا کارمندان می‌توانند باعث رونق یا شکست شرکت شوند. بنابراین باید به دنبال افراد با استعداد باشید. این کار سخت، تلاش، فداکاری و اشتیاق تیم‌هاست که سرنوشت کسب و کار را تعیین می‌کند. بنابراین، استخدام افراد مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. 

3. رقابت 

پیشرفت فناوری و اینترنت بال‌هایی را به کسب و کارها اضافه کرده است. دنیای کسب و کار با رقابت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. کسب و کارهای جدید در حال حاضر به طور مکرر در حال رشد هستند. بنابراین رقابت یک چالش بزرگ برای کارآفرینان است و بقای کسب و کارهای کوچکتر را سخت می‌کند.

چرا نیاز به مشاوره کسب و کار داریم؟


4. تدوین برنامه‌ها و اجرا

تدوین طرح‌ها و استراتژی‌های کسب و کار یکی از زمینه‌های حیاتی در کارآفرینی است. اما اگر این طرح‌ها به درستی و به موقع اجرا نشوند هیچ فایده‌ای ندارند. تنظیم استانداردهای با کیفیت بالا و رعایت دقیق آنها از اهمیت حیاتی برخوردار است.

5. توسعه استراتژی‌های بازاریابی مناسب 

فقدان استراتژی بازاریابی مناسب که ستون فقرات یک کسب و کار است، مشکل اصلی کارآفرینان است. بازار به طور مداوم در حال تحول است و رفتار مصرف کننده همواره در حال تغییر است. بنابراین تداوم ابداع استراتژی‌های بازاریابی مناسب یک چالش بزرگ برای کارآفرینان است.

6. رضایت مشتری و وفاداری 

مشتری پادشاه است. تجربه کاربر و مشتری کلید اصلی موفقیت است و دادن خدمات مناسب به مشتری برای ایجاد وفاداری از اهمیت بالایی برخوردار است. راضی نگه داشتن مشتری بسیار ساده تر از جذب مشتری جدید است. برای جذب مشتری جدید کارآفرینان باید ساعت‌ها وقت بگذارند تا به ذهن مشتری برسند و نیازهایشان را برآورده کنند.

مراحل مهم در کارآفرینی 

پس از مشاهده چالش‌هایی که یک کارآفرین با آن مواجه است، اکنون اجازه دهید مراحل مختلفی را که کارآفرینان طی می‌کنند مورد بحث قرار دهیم. پیدا کردن مشاوره کسب و کار اینترنتی یا حضوری به مرحله‌ای که کارآفرین در آن وجود دارد نیز بستگی دارد.

• سالهای اولیه 

سالهای اولیه در ایجاد یک تجارت پایدار بسیار مهم هستند. کارآفرین برای ایجاد ساختار تجاری به مشاوره نیاز دارد. کارآفرین باید جنبه‌های مهم ساختار مالیاتی را درک کند. کارآفرین برای راه‌اندازی سیستم گزارشگری مالی و بهینه سازی ساختارهای مالیاتی شرکت‌ها و اشخاص به مشاوره نیاز دارد.

• سالهای توسعه 

توسعه در هر شغلی در تعیین سرعت رشد کسب و کار بسیار مهم است. در این زمان کارآفرین به مشاوره در مورد گزارشگری مالی به موقع و راه‌هایی برای برآورده ساختن افزایش تقاضای تامین مالی برای دستیابی به اهداف مالی نیاز است.

• گسترش نقش خانواده در تجارت 

هنگامی که کسب و کار راه‌اندازی شد، کارآفرین به اعضای مورد اعتماد نیاز دارد تا به آنها تکیه کند. اغلب کارآفرینان به اعضای خانواده روی می‌آورند. این موضوع نیاز به مشاوره و برنامه‌ریزی دارد و باید با تکامل کسب و کار ادغام شود.

• انتقال بین نسلی 

رهبری بین نسل‌ها گام مهمی در یک کسب و کار و شرکت است که فرصت‌های بی‌شماری را به ارمغان می‌آورد. این موضوع گاهی کم اهمیت جلوه می‌کند اما برای انتقال قدرت و انتخاب رهبر جدید لازم است تصمیمات مهم و مشاوره تخصصی انجام شود.

• بازنشستگی

در این مرحله مالک از کسب و کار دور می‌شود. اما در مورد ثروت شخصی و مسائل مربوط به میراث نیاز به مشاوره دارد.

انواع افرادی که می‌توانند در مشاوره کسب و کار کمک کنند

چرا مشاوره مهم است

هر کارآفرینی به دنبال مشاوره شخصی و حرفه‌ای است. با این حال، چالش این است که برای مشاوره به دنبال چه کسی باشیم. دیباگ، گروه مشاوره کسب و کار در خدمت شما است تا به شما خدمات مشاوره راه اندازی کسب و کار  و مشاوره مدیریت کسب و کار  را ارائه دهد.

حسابداران

حسابداران یکی از اولین افرادی هستند که یک کارآفرین برای مشاوره تجاری به آنها مراجعه می‌کند. آنها می‌توانند راه‌هایی را برای تامین مالی کسب و کار پیشنهاد کنند و پیشنهادات مالی را تهیه کنند. حسابداران در ایجاد بودجه‌های تجاری و تعیین سلامت کسب و کار شرکت کمک می‌کنند. آنها نقش بسیار مهمی در تنظیم حقوق و دستمزد و رسیدگی به مالیات دارند. حسابداران همچنین می ‌وانند عملکرد کسب و کار را اندازه گیری کرده و راه‌هایی را برای بهبود عملکرد مالی پیشنهاد دهند.

وکلا

وکلا در ایجاد ساختار تجاری، تنظیم طرح‌های تجاری قوی و کمک به ثبت کسب و کار کمک می‌کنند. آنها همچنین می‌توانند در تامین نیازهای مالی راه اندازی، در تهیه مجوز مناسب برای اداره یک کسب و کار کمک کنند. 

مدیر منابع انسانی

کارآفرینان برای استخدام کارمندان به بخش گزینش نیاز دارند. استخدام کنندگان می‌توانند در استخدام کارمندان با صلاحیت و تجربه مورد نیاز کمک کنند. آنها می‌توانند نامزدهایی با مهارت‌های مناسب پیدا کنند و حضور این افراد برای بهینه سازی عملکرد بسیار مهم است. یک استخدام‌کننده می‌تواند با قرار دادن شرح شغل مناسب، نامزدهای مناسب را جذب کند و آنها را استخدام نماید.

اهمیت مشاوره کسب و کار

چرا کارآفرینان به دنبال مشاوره حرفه‌ای هستند؟

درست است که کارآفرینان افرادی قاطع هستند اما این موضوع باعث نمی‌شود اهمیت مشاوره کسب و کار را جدی نگیرند. در حقیقت برای موفقیت در یک تجارت، کارآفرینان همواره به مشاوره از متخصصان معتبر برای دریافت راهنمایی‌های لازم نیاز دارند. اجازه دهید دلایلی را که چرا هر کارآفرین به دنبال مشاوره حرفه‌ای است، مورد بحث قرار دهیم.

1. مشاوره به رشد شبکه کمک می‌کند

تماس گرفتن با متخصصان برای مشاوره به رشد ارتباطات شما کمک می‌کند. داشتن یک شبکه قدرتمند و بزرگ به این معنی است که افراد بیشتری در دسترس دارید تا با توصیه‌های سازنده آنها پیشرفت کنید.

2. برای دریافت پاسخ به مهم ترین سؤالات

متخصصان کسب و کار پاسخ به مهم ترین سؤالات در مورد انتخاب و راه اندازی کسب و کار را ارائه می‌دهند. مشاوران به کارآفرینان کمک می‌کنند تا اهداف خود را تعیین کنند. مشاوران حرفه‌ای به استفاده موثر از منابع مالی برای رسیدن به اهداف کمک می‌کنند. مشاوره گرفتن از متخصصان به کارآفرین کمک می‌کند تا تصمیم معقولی برای رسیدن به هدف اصلی خود بگیرد.

3. مشاوره در مورد مسائل مالی

جستجو و دریافت مشاوره مالی از یک مشاور مالی معتبر کمک بزرگی است. با توجه به توان مالی شما، مشاوره نقشه راه مناسبی را برای تامین و استفاده از منابع مالی پیشنهاد می‌کند. او همچنین در صورت بروز مشکل از شما حمایت خواهد کرد.

4. مشاوران در ایجاد طرح کسب و کار کمک می‌کنند

یک طرح کسب و کار محکم و عملی پایه و اساس کارآفرینی موفق است. جستجوی مشاوره حرفه‌ای در ایجاد یک طرح کسب و کار با ساختار مناسب برای هر کارآفرین ضروری است. مشاوران جهت کسب و کار را تعیین می‌کنند. آنها همچنین در طراحی یک طرح تجاری که امنیت مالی را نیز تضمین می‌کند، مفید هستند.

5. دریافت مشاوره در مورد قوانین و مقررات

کسب و کار و تجارت توسط قوانین و مقررات بسیاری اداره می شود. کارآفرین باید قوانین زیادی را رعایت کند. کارآفرین همچنین فرصت‌ها و گزینه‌های زیادی را در طول کار خود به دست می‌آورد. بنابراین، استفاده از تجربه یک فرد کلیدی برای اجتناب از جنبه‌های منفی ضروری است. متخصصان باتجربه توصیه‌های ارزشمندی را در مورد این موقعیت‌های مهم ارائه می‌دهند.

6. سود بالای سرمایه گذاری 

مشاوره به موقع برای جلوگیری از اشتباهات پرهزینه در راه اندازی کسب و کار بسیار مهم است. مشاوره در مورد پیش بینی فروش و استراتژی‌های بازاریابی برای راه اندازی کسب و کار بسیار مهم است. این نکات مهم در نهایت منجر به بازگشت سرمایه بالا می‌شود که عامل کلیدی و مهمی در هر کسب و کاری است.

روش مشاوره کسب و کار
 
سخن آخر

در این مقاله دیدیم که راه اندازی یک کسب و کار یکی از بزرگترین و پر ریسک ترین سرمایه گذاری‌هایی است که یک کارآفرین انجام می‌دهد. نقش‌ها و مسئولیت‌های زیادی وجود دارد که صاحب یک کسب و کار مسئول آن است. اما با وجود اهمیت مشاوره کسب و کار برخی از صاحبان مشاغل قبل از شروع یک تجارت از مشاوره حرفه‌ای اجتناب می‌کنند. بنابراین دریافت مشاوره از مشاوران حرفه‌ای کسب و کار در هنگام راه‌اندازی یک شغل ضروری است زیرا مشاوره کسب و کار در تهران در تنظیم یک نقشه راه با اهداف واقعی و قابل اندازه گیری کمک می‌کند. همچنین بیزینس کوچینگ و استفاده از کوچینگ کسب و کار باعث می‌شود بتوانید کسب و کار خود را بهتر توسعه دهید و دریافت مشاوره به مشتریان شما کمک می‌کند تا بفهمند چرا خدمات شما با رقبای شما متفاوت است.


ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟