اهمیت رشد کارکنان در موفقیت سازمان 🏆 + نحوه آموزش کارکنان سازمان

رشد کارکنان، ریشه‌ی فرهنگ شرکت را تقویت کرده، بازاریابی جذابیت افزایش می‌دهد و استعدادهای برتر را به سازمان جلب می‌کند. توسعه‌ای برای موفقیت بی‌قید و شرط را در این مقاله بخوانید.
17 بهمن 1402
اهمیت رشد کارکنان در موفقیت سازمان 🏆 + نحوه آموزش کارکنان سازمان
علیرضا خدادادی
| 1 توضیح

تبدیل کردن توسعه کارکنان به بخشی کلیدی از فرهنگ شرکت تضمین می‌کند که کارگران از بهترین شیوه‌های صنعت به‌روز می‌مانند و مهارت‌های جدید را می‌آموزند. این به نوبه خود باعث افزایش تعامل کارکنان و جذب استعدادهای برتر می‌شود. 

در این راهنما، ابتدا بررسی خواهیم کرد که اهمیت رشد کارکنان به چه معناست. سپس، جنبه‌های مختلف دیگر آن، از جمله مزایای آن برای سازمان، و روش‌ها و رویکردهای مختلف برای توسعه کارکنان را هم بررسی خواهیم کرد. در این مقاله همراه ما باشید.

چرا آموزش کارکنان در محیط کار مهم است؟

اهمیت آموزش بسیار فراتر از بررسی یک وظیفه برای کارمندان است. یک برنامه آموزشی جامع و با کیفیت بالا به کارکنان درک بیشتری از فرآیندها، رویه‌ها و اهداف سازمان شما می‌دهد. همچنین آنها را قادر می‌سازد دانش و مهارت‌هایی را که به آنها نیاز دارند تا در نقش‌های خود مؤثر واقع شوند.

تجهیز کارکنان به آموزش‌های مرتبط و مستمر یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بهره وری و عملکرد است. در واقع، سازمان‌هایی که در آموزش کارکنان سرمایه‌گذاری می‌کنند، ۱۱ درصد سود بیشتری نسبت به سازمان‌هایی که سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، تجربه می‌کنند.

برخی از سازمان‌ها فقط در دوره‌هایی از جابجایی کارکنان یا زمانی که تغییر قابل توجهی در کسب‌وکار وجود دارد، به آموزش متکی هستند. از سوی دیگر، شرکت‌های با عملکرد برتر می‌دانند که ارائه آموزش مداوم و مداوم مهم است. بیایید به برخی از رایج‌ترین اهداف آموزشی کارکنان نگاهی بیندازیم.

  • ارائه دانش ضروری: آموزش یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تجهیز کارکنان به دانشی است که برای موفقیت نیاز دارند. این شامل آموزش شرکت و نقش خاص است.
  • تجهیز و بهبود مهارت‌ها: توسعه مهارت جنبه مهم هر برنامه آموزشی است زیرا کارکنان جدید نیاز به یادگیری مهارت‌های فنی و نرم دارند. علاوه بر این، کارمندان باتجربه به آموزش مداوم نیاز دارند تا مهارت‌های خود را در طول زمان بهبود بخشند – و حفظ کنند. لینکدین دریافت که مهارت‌های برتر ذکر شده توسط متخصصان عبارتند از:
    • تاب آوری و سازگاری
    • مهارت‌های تکنولوژیکی و تسلط دیجیتال
    • ارتباط
    • هوش هیجانی
    • همکاری

نقش آموزش در سازمان ها

  • استانداردهای انطباق را رعایت کنید: اگر سازمان شما بخشی از یک صنعت بسیار تنظیم شده مانند خدمات مالی، مدیریت دارایی یا مراقبت‌های بهداشتی است، کارکنان شما باید آموزش‌های اجباری انطباق را تکمیل کنند. این تضمین می‌کند که کارکنان قوانین، سیاست‌ها و مقرراتی را که باید به آن پایبند باشند، درک می‌کنند.
  • حرکت در تحول دیجیتال: تحول دیجیتال تقریبا در هر صنعت تغییرات اساسی را به همراه داشته است. ارائه آموزش فناوری به کارمندان بسیار مهم است تا بدانند ابزارهای جدید چگونه کار می‌کنند و چگونه به آنها کمک می‌کنند تا کارهای خود را بهتر انجام دهند. این می‌تواند سطوح بیشتری از کارایی، چابکی و ارزش را برای سازمان شما باز کند.
  • تیم‌ها را با تغییرات و به‌روزرسانی‌ها به‌روز نگه دارید: سازمان‌ها در طول زمان رشد می‌کنند و تکامل می‌یابند، و کارمندان شما به راهی برای همگام شدن با این تغییرات نیاز دارند. آموزش مداوم تضمین می‌کند که همه از محصولات جدید، خدمات، بهترین شیوه‌ها و موارد دیگر مطلع هستند.

اصول آموزش کارکنان

آموزش کارکنان صرفا یک عنصر خوب در مدیریت منابع انسانی نیست، بلکه یک امر ضروری است. از آموزش در مورد چشم‌انداز و ماموریت شرکت شما، تا آموزش انطباق، آموزش مهارت‌های نرم مانند مدیریت زمان، دانش کارکنان شما به طور مستقیم با موفقیت کسب و کار شما مرتبط است. در ادامه اصول و همچنین بهترین روش آموزش کارکنان را توضیح می‌دهیم.

1- هر روز تمرین کنید

مهمترین اصل آموزش کارکنان این است که آموزش را به‌عنوان یک فرآیند مداوم و نه یک رویداد واحد در نظر بگیرید. وقتی هر روز تمرین می‌کنید، در اصل آن آموزش بخشی از فرهنگ سازمان شما می‌شود. این بدان معنا نیست که کارمندان خود را جلوی کامپیوتر بنشینید تا هر روز 30 دقیقه تمرین کنند. 

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آموزش را در برنامه‌های روزانه خود بگنجانید. نکات آموزشی روزانه ایجاد کنید که می‌تواند اطلاعات یا یادآوری‌های جاری را ارائه دهد، مقالات مرتبط را به اشتراک بگذارد و حتی کارمندان را تشویق کند تا در وبینارها ثبت نام کنند.

2- اهداف آموزشی ایجاد کنید

اهداف یادگیری مشخص می‌کند که کارمندان شما پس از تکمیل یک برنامه آموزشی قادر به انجام چه کاری خواهند بود. اهداف چند لایه هستند. شما باید برای برنامه آموزشی کلی خود، برای موضوعات آموزشی گسترده، برای دوره‌های فردی، و برای بخش‌هایی در آن دوره‌ها اهدافی داشته باشید. 

 

لیست بهترین نرم افزارهای erp ایرانی و خارجی

در این مقاله لیست بهترین نرم افزارهای ERP ایرانی و خارجی جای گرفته که مطمئنا یکی از دغدغه‌های مهم هر مدیر کسب و کار است:

همین الان بخوانید!

همچنین می‌توانید برای هر یک از کارمندان خود اهداف فردی تعیین کنید. در مورد این اهداف با کارمندان بحث کنید و بازخورد آن‌ها را در مورد آنچه که آن‌ها احساس می‌کنند، دریافت کنید. وقتی کارمندان از انتظارات شما و اهدافی که برای رسیدن به آنها کار می‌کنند آگاه باشند، به احتمال زیاد خودشان را به کار می‌گیرند و به خوبی عمل می‌کنند.

اصول آموزش کارکنان

3- به فکر رفع شکاف‌های مهارتی سازمان باشید

اغلب، دانستن اینکه کجا باید اصول آموزش کارکنان خود را اعمال کنید، آسان است. شما باید یک تجزیه و تحلیل کامل شکاف مهارتی انجام دهید تا زمینه‌های خاصی را شناسایی کنید که در آن کارکنان فاقد مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت هستند. به نشانه‌های آشکار شکاف مهارت‌ها توجه داشته باشید: بررسی عملکرد ضعیف یا گزارش‌های رویدادهای کارکنان، پذیرش فناوری جدید یا نرم‌افزار و تغییرات کارکنان همه نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند شکافی وجود دارد که باید برطرف شود.

4- یک پیام ثابت ارائه دهید

برای انتقال آموزش به محل کار، مهم است که همه کارکنان یک پیام ثابت دریافت کنند. سیستم مدیریت یادگیری مناسب (LMS) به شما کمک می‌کند تا این ثبات را ارائه دهید. در واقع، ثبات یکی از مزایای اصلی آموزش آنلاین است. همچنین مهم است که مطمئن شوید که مدیران، مربیان و راهنماها پیامی ثابت در طول آموزش در حین کار ارائه می‌دهند. 

چک لیست‌ها، الگوها و امضاهای مدیر در LMS همگی می‌توانند برای اطمینان از اینکه همه موضوعات در طول آموزش حین کار پوشش داده شده‌اند، استفاده شوند.

5- روش‌های یادگیری ترکیبی را امتحان کنید

هیچ راه درستی برای آموزش وجود ندارد. هرکس سبک یادگیری متفاوتی دارد، به‌همین دلیل است که فهرست اصول اولیه آموزش کارکنان شامل ارائه آموزش به روش‌های مختلف است. وقتی روش‌های یادگیری ترکیبی را پیاده‌سازی می‌کنید، آموزش شما به طور کلی مؤثرتر خواهد بود. 

یادگیری ترکیبی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد؛از جمله ترکیب ماژول‌های آموزشی آنلاین با فرصت‌هایی برای ایفای نقش، آموزش در حین کار یا آموزش کلاس درس در صورت لزوم. هیچ راه درست یا نادرستی برای ایجاد یک استراتژی یادگیری ترکیبی وجود ندارد، بنابراین؛ به دنبال گزینه‌های یادگیری باشید که برای شما و کارمندانتان بهترین کار را دارند و مرتبا آن گزینه‌ها را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که بهترین گزینه‌ها باقی می‌مانند. 

به یاد داشته باشید که نقش آموزش در سازمان ها باعث می‌شود که سازمان شما بتواند به موفقیت بالایی برسد.

بهترین روش آموزش کارکنان

6- مسیرهای یادگیری سفارشی ایجاد کنید

در حالی که دوره‌های آموزشی زیادی برای همه کارمندان اجباری خواهید داشت، مسیرهای یادگیری کلی را می‌توان برای هر کارمند بر اساس اهداف توسعه شغلی خاص آن‌ها سفارشی کرد. همچنین می‌توانید از مسیرهای یادگیری سفارشی به‌عنوان راهی برای ارتقاء مهارت یا مهارت مجدد کارکنان استفاده کنید. مسیرهای یادگیری که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: 

  • یک مسیر یادگیری جهت‌گیری برای تمام آموزش‌هایی که یک کارمند جدید نیاز دارد.
  • یک مسیر مدیریتی برای کارکنانی که پتانسیل رهبری را نشان می‌دهند.
  • یک مسیر یادگیری انطباق برای برنامه‌ریزی با آموزش تجدید سالانه و اطمینان از اینکه کارکنان همیشه در مورد رعایت الزامات به‌روز هستند.

اهمیت رشد کارکنان

یک استراتژی توسعه کارکنان با دقت فکر شده در سطوح مختلف مهم است و هنگامی که به خوبی اجرا شود، می‌تواند مزایای متعددی را برای همه طرف‌های ذینفع، از جمله کارکنان، مدیران منابع انسانی و سازمان گسترده‌تر به همراه داشته باشد.

برخی از این مزایا عبارتند از:

1. باعث بهبود عملکرد سازمان می‌شود

برای اینکه شرکت‌ها در جایگاه خود رقابتی باقی بمانند، سازمان باید به عملکرد بهتر از رقبا ادامه دهد. توسعه کارکنان می‌تواند به سازمان کمک کند تا انتظارات عملکرد را برآورده کند  و حتی از آن فراتر رود.

در گزارشی در سال 2017، با تمرکز بر تأثیر توسعه کارکنان بر عملکرد، CSO Insights (بخش تحقیقاتی Miller Heiman Group) نشان داد که چگونه توسعه مدیر فروش می‌تواند معیارهای عملکرد مانند دستیابی به سهمیه، دستیابی به درآمد و نرخ برنده را به شدت بهبود بخشد. 

در برخی موارد، سرمایه‌گذاری کمتر از 500 دلار در توسعه کارمندان، 46.1٪ بهبود نرخ سود را به همراه داشت، در حالی که سرمایه‌گذاری 5000 دلاری، 51.4٪ برنده‌های بیشتری را برای شرکت به همراه داشت.

دلایل نیاز به آموزش کارکنان

2. می‌توانید شرایط غیر منتظره را بهتر مدیریت کنید

محیط کسب و کار امروز همه چیز در مورد تغییر مداوم است و این تغییر نه تنها چالش‌هایی (برای نیروی کار) به همراه دارد، بلکه اگر به‌درستی مدیریت شود، فرصت‌های غیرمنتظره قبلی را هم باز می‌کند. بنابراین؛ برای نیروی کار حیاتی است که بتواند موقعیت‌های همیشه در حال تحول را به‌سرعت و به‌طور موثر مدیریت کند.

بیش از دو سوم رهبران کسب و کار معتقدند که اگر شرکت آن‌ها تا سال 2020 به‌طور‌قابل‌توجهی دیجیتالی نشود، دیگر رقابتی نخواهد بود.

3. فرهنگ یادگیری در داخل سازمان به جذب کارکنان جدید و بهبود وفاداری کمک می‌کند

متخصصان منابع انسانی می‌توانند این واقعیت را تأیید کنند که فقط تبلیغ فرصت‌های شغلی کافی نیست. برای کارمندان بالقوه به همان اندازه مهم است که بخواهند برای آن پست‌ها درخواست دهند.

اگر دومی وجود نداشته باشد، شرکت‌ها بهترین‌ها و باهوش ترین‌ها را جذب نخواهند کرد تا به آنها کمک کند رقابتی باقی بمانند. کمک به رشد استعداد کارکنان، از جمله از طریق تاکتیک‌هایی مانند برنامه‌های توسعه شخصی، یک محیط کاری بسیار جذاب ایجاد می‌کند. 

بر اساس این مطالعه، چنین سازمان‌هایی که دارای فرهنگ یادگیری بالغ هستند، سه برابر بیشتر احتمال دارد که از این واقعیت به عنوان ابزاری برای استخدام استفاده کنند. 

4. باعث صرفه‌جویی در پول از طریق حفظ کارکنان خواهد شد

سرمایه‌گذاری در برنامه‌های توسعه مهارت‌های کارکنان داخلی برای اطمینان از اینکه نیروی کار می‌تواند کاری را که باید انجام دهد، مهم است. با‎ این ‎حال، توسعه کارکنان همچنین می‌تواند در درازمدت یک پس‌انداز بزرگ پول برای سازمان شما باشد.

درنظر داشته باشید که فقدان پیشرفت شغلی در آینده یکی از عوامل اصلی فرسودگی کارکنان است که توسط 40 درصد از کارمندان ترک به عنوان عامل نارضایتی در شغلشان ذکر شده است.

 

اهمیت مشاوره کسب و کار چیست؟

اهمیت و مزایای مشاوره کسب و کار زمانی به مهمترین عامل تبدیل می‌شود که یک فرد برای راه اندازی کسب و کار خود بداند که از کجا باید شروع کند که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. این مقاله را از دست ندهید

همین الان بخوانید!


آموزش کارکنان چه مزایایی برای شرکت به همراه خواهد داشت؟

مزایای بی‌شماری برای آموزش کارکنان وجود دارد. اغلب اوقات، نادیده گرفتن آن‌ها آسان است زیرا به نظر می‌رسد که آموزش زمان و تلاش زیادی می‌برد. 

سازمان‌هایی که در برنامه‌های آموزشی رسمی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، ممکن است اهمیت آموزش و توسعه برای کارکنان خود را نادیده بگیرند. اما کسانی که این کار را انجام می‌دهند، می‌توانند تاثیر برنامه‌های آموزشی خود را بسنجند و مزایای آموزش و توسعه را در محل کار ببینند. 

اگر نیاز دارید که برای سرمایه گذاری در آموزش و توسعه دلیل روشنی داشته باشید، این مزایای آموزش را برای کارفرمایان و کارمندان در نظر بگیرید.

1- مجموعه مهارت‌های بهبود یافته

تحقیقات IBM نشان داد که مهارت‌های یک کارمند معمولا حدود 5 سال فعالیت دارند و مهارت‌های فنی بیشتری تنها پس از 2.5 سال نیاز به بهبود دارند. 

IBM همچنین دریافت که تقریباً 30 درصد از مهارت‌ها سالانه از بین می‌روند زیرا به طور منظم انجام نمی‌شوند یا از طریق آموزش تقویت نمی‌شوند. این بدان معناست که کارکنان به طور مداوم نیاز به آموزش‌هایی دارند که مهارت‌های تجاری، فنی و نرم آنها را بهبود می‌بخشد.

2- افزایش بهره‌وری و عملکرد

آموزش تاثیر مستقیمی بر بهره وری و عملکرد سازمان شما دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، آموزش به کارکنان درک بهتری از مسئولیت‌ها و دانش و مهارت‌هایی که برای انجام آن کار نیاز دارند، می‌دهد. این باعث افزایش اعتماد به نفس آنها می‌شود که می‌تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد آنها بگذارد. 

در واقع، گزارش ارزش توانمندسازی سیسمیک در سال 2023 نشان داد که بیش از 80 درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که آموزش بیشتر به آنها کمک می‌کند تا معاملات بیشتری را ببندند و به اهداف خود برسند.

3- افزایش کارمندان بیشتر برای اهداف بالاتر

آموزش استخدام جدید مهم است زیرا به کارکنان جدید در مورد ارزش‌ها، ماموریت‌ها و اهداف سازمان شما آموزش می‌دهد. و به منظور افزایش سریع کارمندان جدید، آنها باید آموزش‌هایی را تکمیل کنند که شامل مهارت‌ها، دانش و ابزارهایی باشد که برای رسیدن به زمین نیاز دارند.

4- رضایت شغلی بالاتر

شرکت‌ها با سرمایه گذاری در آموزش، به کارکنان نشان می‌دهند که برایشان ارزش قائل هستند. از آنجایی که آموزش به کارکنان امکان دسترسی به اطلاعاتی را می‌دهد که در غیر این صورت نمی‌توانستند داشته باشند، به احتمال زیاد احساس اعتماد به نفس و آمادگی برای انجام کارهای خود می‌کنند. 

اهمیت رشد کارکنان

این به کارمندان احساس قدردانی و رضایت از شغلشان کمک زیادی می‌کند، به طوری که 80 درصد از پاسخ دهندگان خاطرنشان کردند که آموزش بیشتر به آنها کمک می‌کند در شغل خود احساس رضایت بیشتری داشته باشند.

5- گردش مالی کمتر کارکنان

گزارش ما همچنین نشان داد که 50 درصد از کارمندان به دلیل عدم آموزش به ترک شرکت خود فکر می‌کنند. علاوه بر این، آی‌بی‌ام دریافت که تنها ۲۱ درصد از استخدام‌شدگان جدید قصد دارند در سازمانی بمانند که برای نقش فعلی‌شان آموزش ارائه نمی‌دهد در مقایسه با ۶۲ درصد از کارکنان جدید که به آموزش‌های مداوم دسترسی دارند.

6- ایجاد رضایت و وفاداری مشتری

آموزش باعث افزایش رضایت مشتری مادام العمر، وفاداری و درآمد شرکت شما می‌شود. مشتریانی که احساس می‌کنند خدمات عالی را از نمایندگان آگاه و دوستانه دریافت می‌کنند، در مقایسه با کسانی که تجربه ضعیفی از یک برند داشتند، 140 درصد پول بیشتری خرج می‌کنند.

7- تجربه یادگیری و افزایش سطح دانش کارکنان

یک برنامه آموزشی موثر یک تجربه یادگیری و سطح دانش ثابت را به هر کارمند ارائه می‌دهد. هنگام درک فرآیندها، محصولات یا خدمات، سازگاری مهم است. 

به عنوان مثال، یک برنامه آموزشی قوی برای خدمات مشتری، این احتمال را افزایش می‌دهد که نمایندگان شما یک تجربه ثابت را به مشتریان ارائه دهند. یا، برای یک تیم فروش، این بدان معنی است که همه می‌دانند چگونه اولین نسخه نمایشی عالی ارائه دهند.

8- افزایش شهرت و تقاضای شرکت

یک برنامه آموزشی قوی راهی عالی برای بهبود برند و شهرت شرکت شما است. کارکنان می‌خواهند به فرصت‌های آموزشی و توسعه مداوم دسترسی داشته باشند. بنابراین، با ارائه انواع مختلف آموزش، شرکت شما احتمالا استعدادهای جدیدی را جذب می‌کند.

انتخاب بهترین روش‌های آموزشی کارمندان

آموزش تنها زمانی تاثیرگذار است که به روشی موثر و جذاب ارائه شود، بنابراین بهتر است در نظر بگیرید که چه نوع روش آموزشی برای نیازهای آموزشی سازمان شما بهترین است. روش‌های آموزشی محبوب و مفید عبارتند از:

  • یادگیری آنلاین: اعضای تیم از طریق نرم‌افزار آموزش آنلاین به آموزش دسترسی دارند.
  • کوچینگ: کارمندان از مدیر یا مربی خود آموزش و بازخورد دریافت می‌کنند.
  • تمرین عملی: کارمندان این شانس را دارند که به کارگیری یک مهارت یا دانش در یک محیط تمرینی تمرین کنند.
  • ایفای نقش: گروهی از اعضای تیم گرد هم می‌آیند تا نقش آفرینی کنند و سناریوی مشترکی را که در شغل خود با آن روبرو خواهند شد، بازی کنند.
  • آموزش کلاسی و گروهی: معمولا با رهبری یک مربی، این نوع آموزش افراد را برای آموزش زنده به یک مکان می‌آورد.

رشد کارکنان

اگر برای انتخاب بهترین روش آموزشی برای سازمان خود به کمک نیاز دارید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اهداف آموزشی: هدف آموزش خود و آنچه را که می‌خواهید انجام دهید را به خاطر بسپارید. بر اساس اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود برنامه‌ریزی کنید.
  • زمان و در دسترس بودن: آیا نیاز به تکمیل آموزش در چند روز، هفته یا ماه دارید؟
  • هزینه‌های آموزش: آیا باید یک مربی خارجی یا متخصص موضوع بیاورید؟ آیا بودجه شما به شما این امکان را می‌دهد که برای کارمندان خود برای سفر به یک مکان برای آموزش هزینه کنید؟
  • سطح درک مطلب: آیا این موضوع برای زبان آموزان نسبتاً جدید است؟ یا، آیا آنها درک اولیه‌ای دارند و باید دانش خود را به سطح بعدی برسانند؟
  • اندازه گروه: آیا نیاز به آموزش برای گروه کوچکی از کارمندان یا کل تیم خود دارید؟
  • و بسیاری از موارد دیگر...

برای مدیریت بهتر هرچه کارکنان خود می‌توانید از نرم افزار اودو، ماژول کارکنان اودو استفاده کنید. 

این ماژول اصولا (برای مرخصی، پاداش، ارزیابی عملکرد و تخصیص پروژه‌ها) است. با کمک این نرم افزار تمامی اقدامات مربوط به کارمندان چه مرخصی، چه پاداش، چه عملکرد یا هر اقدام دیگری، نیاز به نسخه دستی  ندارد و می‌توانید به صورت سیستمی تمامی فرآیندهای کار را انجام دهید. از دیگر مزایای این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کارمندان می‌توانند درخواست مرخصی را تنها با چند کلیک در نرم افزار ارسال کنند. 
  • با تمام درخواست‌های تیم خود در یک داشبورد، همه اطلاعاتی را که برای تأیید مرخصی فوری نیاز دارید، در اختیار دارید.
  • به راحتی به گزارشات کامل دسترسی داشته باشید تا روندها را مشاهده کنید.
  • مشخص کنید چه کسی باید زمان مرخصی کارمند را قبل از تأیید اعتبار تأیید کند.
 

ماژول کارکنان اودو

مدیریت کارکنان سازمان از کاهش فرایند استخدام تا پیگیری مرخصی و حقوق و دستمزد هر فرد در سازمان بصورت کاملا یکپارچه در اودو.

همین الان کلیک کنید!


انواع آموزش سازمانی

هر شرکتی که در آموزش محل کار سرمایه گذاری می‌کند، در اصل روی موفقیت خودش سرمایه گذاری می‌کند. همانطور که تکنولوژی روزانه تغییر می‌کند، کارکنان از سازمان‌ها انتظار دارند که با برنامه‌های آموزشی آموزنده مستمر از آن‌ها حمایت کنند تا آن‌ها را با آخرین فرآیندها، روندها و فناوری‌های صنعت به‌روز نگه دارند.

انواع آموزش سازمانی

انواع مختلف روش‌های آموزش کارکنان بر تقویت مهارت‌های مختلف برای کارکنان برای بهبود عملکرد و میزان بهره‌وری، و همچنین ارتقاء مهارت و مهارت مجدد آنها برای آماده‌سازی برای آنچه در آینده از آن‌ها می‌خواهد تمرکز دارد. 

تسهیل فرهنگ آموزشی مداوم در محل کار، محیط کاری سازگار، انعطاف‌پذیر، جذاب و سازنده را برای کارمندان شما ایجاد می‌کند. آموزش سازمانی انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

  • آموزش آشناسازی
  • آموزش استخدامی
  • آموزش تمکین حقوقی
  • آموزش محصول
  • آموزش رهبری
  • آموزش فنی
  • آموزش تصمین کیفیت
  • آموزش فروش
  • آموزش مهارت‌های نرم
  • آموزش تیمی
  • آموزش تنوع
  • آموزش جهت‌یابی
  • آموزش حضوری
  • آموزش انطباق
  • و...

آموزش در محل کار، کارکنان را قادر می‌سازد تا دانش مورد نیاز برای انجام وظایف خود را در حین مشارکت در سازمان خود به دست آورند.

این برنامه‌های آموزشی برای کمک به کارکنان برای یادگیری مجموعه مهارت‌های مختلف برای انجام کارآمد وظایف روزانه، بهبود عملکرد کلی، توسعه کارایی در شغل خود و اجتناب از نقض قوانین و مقررات طراحی شده‌اند.

نقش آموزش در سازمان ها

با ارائه آموزش و پشتیبانی جامع، سازمان‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که کارکنان مولد و متعهد هستند که این موضوع منجر به حفظ و رضایت شغلی بیشتر در طول زمان می‌شود.

سخن پایانی

بدون شک آموزش کارکنان یک شرکت یا سازمان می‌تواند برای آن شرکت یا سازمان سودآوری به همراه داشته باشد. از افزایش مشارکت کارکنان گرفته تا افزایش بهره‌وری در محل کار.

در بازار در حال تغییر امروزی، اهمیت آموزش در حین کار هرگز بیشتر از این نبوده است. آموزش یک گام اساسی است برای اطمینان از اینکه کارکنان می‌توانند وظایف خود را به درستی و کارآمد انجام دهند. 

این همچنین راهی برای به‌روز نگه‌داشتن کارمندان خود با آخرین و بهترین اطلاعات شرکت، روندها و بهترین شیوه‌ها برای نقش‌هایشان است. 

این مقاله نگاهی دقیق‌ به این موضوع داشت که چرا آموزش برای کارمندان مهم است و چگونه سازمان شما می‌تواند آموزش مؤثر و جذابی را ارائه دهد که تأثیر مثبتی بر درآمد شما دارد. اگر بازهم سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید روی کمک کارشناسان دیباگ حساب کنید.

 

نرم افزار مدیریت سازمان اودو

درون نرم‌افزار اودو، همه نیازهای سازمان بصورت یکپارچه پاسخ داده شده است. از پیگیری و مدیریت کارکنان تا مدیریت پروژه‌ها و طراحی سایت و مدیریت فروش سازمان. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید: 

همین الان کلیک کنید!


ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟