ویژگی یک نرم افزار erp خوب

در این مقاله به خصوصیات و ویژگی های نرم افزار erp یا مدیریت پروژه، که برای مدیریت بهتر هر کسب‌وکار به کار می‌رود، خواهیم پرداخت.
23 خرداد 1402
ویژگی یک نرم افزار erp خوب
مجموعه نویسندگان دیباگ
/web/image/1834-c99951e5/erp.jpg
مجموعه نویسندگان دیباگ

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) در بین جامع‌ترین و قدرتمندترین راه حل‌های مدیریت داده در رتبه بالایی قرار دارد. برای بسیاری از مشاغل، نرم افزار erp یک راه حل ایده آل برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، اتوماسیون و یکپارچه سازی زیرساخت‌ها در مقیاس کامل است. انتخاب نرم افزار ERP مناسب در میان انبوهی از ویژگی‌های مختلف بسیار دشوار است. در اینجا لیستی از ویژگی‌های نرم افزار erp وجود دارد که هر سیستم باید ارائه دهد.

ویژگی‌ها توضیحات
یکپارچه سازی هماهنگی و کارکرد همزمان مجموعه‌ای از برنامه‌ها
اتوماسیون خودکارسازی وظایف تکراری مانند ثبت سفارش و حسابداری
تجزیه و تحلیل داده‌ها جمع‌آوری و پردازش داده‌ها برای شناسایی روندها و پیش‌بینی‌ها
گزارش‌دهی ارائه ابزارهای گزارش‌دهی متنوع و انتقال اطلاعات تجزیه و تحلیل
مدیریت ارتباط با مشتری ذخیره و پردازش اطلاعات مشتریان و ارائه راه حل‌های جامع مراقبت از مشتری
حسابداری مدیریت حساب‌های پرداختی، دریافتنی و سایر وظایف حسابداری
ردیابی و دید جامع پیگیری محصولات و مواد خام در زنجیره تامین
مدیریت منابع انسانی خودکارسازی فرآیندهای استخدام، حقوق و دستمزد و آموزش کارکنان
مدیریت زنجیره تامین برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی زنجیره تامین و فرآیندهای تولید
فروش و بازاریابی ردیابی سفارشات، ارسال محصولات و تحلیل فعالیت‌های بازاریابی

1. یکپارچه سازی

یکی از خصوصیات نرم افزار erp یکپارچه سازی است. این قابلیت ERP بخش مهمی از چیزی است که این نرم افزار را از انواع دیگر نرم افزارها متمایز می‌کند. درست است که بسیاری از نرم افزارهای مستقل توانایی لازم برای ادغام با دیگر نرم افزارها را دارند. 
اما وجود یک نرم افزار که شامل مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی ساخته شده است، مفید‌تر است. یکپارچه سازی تضمین می‌کند که قابلیت‌های متعدد ارائه شده توسط سیستم‌های ERP به طور هماهنگ با هم کار می‌کنند.

تاریخچه ERP + معرفی برنامه ERP 

سیستم‌های Enterprise Resource Planning یا همان ERP کلید یکپارچه سازی عملکردهای حیاتی سازمان‌ها هستند. سیستم‌های ERP نرم افزارهای گسترده و کاربردی هستند که عملکردها و برنامه‌های کاربردی بسیار متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تاریخچه ERP

نرم افزار ERP یک پلت فرم کاملاً یکپارچه و بصری است که از طریق آن می‌توانید وظایف مبتنی بر داده را تجزیه و تحلیل و یا نظارت کنید. سیستم‌های ERP داده‌ها را در تمام بخش‌ها جمع‌آوری، ذخیره و اندازه‌گیری می‌کنند تا از ارتباط یکپارچه در سازمان شما اطمینان حاصل کنند. کار با یک منبع اطلاعاتی یکپارچه، اختلافات و خطاها و هزینه‌های مرتبط را کاهش می‌دهد.

یکپارچه سازی همچنین به کسب و کار شما اجازه می‌دهد تا با چندین مؤلفه به طور همزمان کار کند. به عنوان مثال، با مدیریت یکپارچه ارتباط با مشتری (CRM)، کاربران می‌توانند به تاریخچه سفارش و اطلاعات مشتری در همان سیستم دسترسی داشته باشند. 
تجزیه و تحلیل داده‌ها در مورد روندهای کسب و کار بینش و آگاهی لازم را فراهم می‌کند و می‌تواند پیش بینی‌هایی را بر‌اساس روندهای گذشته ارائه دهد. پیش‌بینی‌های دقیق، کارایی را در مقیاس سازمانی افزایش می‌دهند و به بهبود بهره‌وری و عملکرد بهتر منجر می‌شوند.

2. اتوماسیون

وقتی کسی می پرسد "نرم افزار ERP چه کار می‌کند؟" پاسخ احتمالاً اتوماسیون خواهد بود. Erp کارهای خسته کننده از جمله ثبت سفارش، حقوق و دستمزد، حسابداری، صورتحساب، گزارش و غیره را به صورت خودکار انجام می‌دهد. 
نرم افزار مدیریت پروژه ای ار پی ساعاتی را که کارکنان شما صرف این فرآیندها می‌کنند کاهش می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد روی تکالیف مهم دیگر تمرکز کنند. بهینه سازی زمان کارمندان، سبب مؤثرتر شدن روزهای کاری کارمندان می‌شود.
خودکارسازی فرآیندها می‌تواند خطای انسانی را کاهش دهد. وقتی کارمندان شما بیشتر روز خود را صرف کارهای تکراری می‌کنند، حتماً مرتکب یک یا دو اشتباه می‌شوند. اتوماسیون به وسیله ای ار پی اجازه می‌دهد تا داده‌ها از یک قسمت از سیستم به قسمت دیگر بدون هیچ گونه احتمال خطایی ارسال شوند. حتی اشتباهات کوچک می‌توانند به ایجاد هزینه در کسب و کار شما منجر شوند، پس چرا در صورت امکان آنها را حذف نکنید؟

ویژکی نرم افزار erp

3. تجزیه و تحلیل داده‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌ های نرم افزار مدیریت پروژه ای آر پی تجزیه و تحلیل داده‌ها است. از آنجایی که یک سیستم ERP داده‌ها را از توابع مختلف کسب و کار جمع‌آوری و پردازش می‌کند، سرمایه‌گذاری بر روی آن اطلاعات از طریق تجزیه و تحلیل منطقی است. به زبان ساده، این ویژگی نرم‌افزار ERP روندها و الگوهایی را در فرآیندهای شما پیدا می‌کند تا اثربخشی کار را منعکس کند و پیش‌بینی‌هایی را برای تصمیمات تجاری آینده ارائه دهد.
نرم افزار ERP اطلاعات مربوط به عملیات تجاری، از جمله داده‌های مشتری و فروش، آمار تولید و غیره را تجزیه و تحلیل می‌کند. به عنوان مثال، یک سیستم ERP می‌تواند به شما در پیش بینی تقاضا، ایجاد بودجه و تجزیه و تحلیل عملکردهای منابع انسانی کمک کند. 
تجزیه و تحلیل داده‌ها، دسترسی آسان به داده‌های حیاتی کسب و کار را فراهم می‌آورد و ابزارهایی را برای ردیابی بهره وری و کارایی سازمان در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت در زمینه استقرار Odoo برای سازمان شما، با ما تماس بگیرید.

4. گزارش

بسیاری از افراد اصطلاحات «گزارش‌دهی» و «تحلیل» را در مورد نرم افزار erp مشابه هم می‌دانند و به جای هم استفاده می‌کنند. در حالی که این واژه‌ها با هم یکی نیستند و هنوز هم بین این دو تفاوت‌های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید قابلیت‌های گزارش ERP را به عنوان ابزار یا وسیله‌ای برای انتقال تجزیه و تحلیل به کاربر نهایی در نظر بگیرید.
 این ابزارها اغلب شامل داشبوردهای قابل تنظیم، نمودار گانت، نمودار دایره‌ای، نمودار میله‌ای و سایر نمایش‌های بصری هستند. بسیاری از سیستم‌ها همچنین به شما اجازه می دهند دسترسی به گزارش‌ها را محدود کنید و از اطلاعات ارزشمند شرکت محافظت کنید.

5. مدیریت ارتباط با مشتری

ادغام ابزارهای ERP و CRM به شما امکان می‌دهد اطلاعات مشتری از جمله جزئیات تماس، تاریخچه سفارش، داده‌های شخصی، سفارشات خرید و اطلاعات صورتحساب را در یک مکان متمرکز ذخیره کنید. یک CRM یکپارچه به شما امکان می‌دهد هنگام پردازش محموله‌ها به اطلاعات صورتحساب و آدرس مشتری دسترسی داشته باشید.
ابزارهای CRM علاوه بر مدیریت تماس، اتوماسیون بازاریابی، فعالیت‌های مرتبط به فروش و مدیریت را نیز انجام می‌دهند. با نرم افزار ERP می‌توانید راه حل‌های جامع مراقبت از مشتری را طراحی و پیاده سازی کنید. 
شما به راحتی می‌توانید کمپین ایجاد کنید، مشتریان را در طول چرخه فروش دنبال کنید و رضایت مشتری را بسنجید. قابلیت‌های مدیریت خدمات مشتری ERP به بهبود و حفظ مشتری در دراز مدت کمک می‌کند.

تهیه انواع erp
 
6. حسابداری

مدیریت مالی یک کارکرد حیاتی در هر کسب و کار است. سیستم‌های ERP به شما در مدیریت حساب‌های پرداختی، حساب‌های دریافتی، دارایی‌های ثابت، ریسک‌ها و مالیات‌ها کمک می‌کنند. اگر در خارج از کشور خود می‌کنید، بسیاری از سیستم‌ها چندین ارز و مقررات مالیاتی را مدیریت می‌کنند.
عملکردهای مختلف حسابداری، از جمله پردازش پرداخت‌ها، تجزیه و تحلیل فروش، مدیریت هزینه و موارد دیگر را به وسیله نرم افزار erp به شکل خودکار انجام می‌شود. نرم افزار ای آر پی دقت و زمان پردازش عملکردهای حسابداری را بهبود می‌بخشد و بار کارکنان و ساعات کاری آنها را کاهش می‌دهد.

7. ردیابی و دید جامع

یکی از مهم ترین ویژگی‌های نرم افزار erp، دید جامع است. بارزترین مثال این امر، دیده شدن زنجیره تامین است. امروزه بسیاری از سیستم‌های ERP محصولات نهایی و مواد خام را از تولید تا تحویل پیگیری می‌کنند. این فرآیند به شما این امکان را می‌دهد که مسائلی مانند تاخیر و قطع در هر مرحله را درک و پیش بینی کنید.

8. مدیریت منابع انسانی

ماژول منابع انسانی یک سیستم ERP به عنوان یک پلت فرم سرتاسری برای مدیریت استخدام، استخدام، حقوق و دستمزد، عضویت، جبران خسارت و موارد دیگر کاربرد دارد. توابع پیچیده منابع انسانی مانند کسر مالیات به طور خودکار برای صرفه جویی در زمان و منابع و در عین حال کاهش خطاها در نرم افزار ای ار پی انجام می‌شود.
مدیریت یادگیری بخشی از ماژول منابع انسانی نرم افزار ERP است که کارکنان را قادر می‌سازد تا مهارت‌های مرتبط را برای انجام بهتر کار خود بهبود ببخشند. کارکنان ماهر احتمالاً برای دوره‌های طولانی در سازمان می‌مانند و نرخ نگهداری را افزایش می‌دهند.

خرید erp

9. مدیریت زنجیره تامین

کسب و کارهای تولیدی با چندین تامین کننده و شریک برای به دست آوردن مواد خام و منابع برای رساندن کالا و محصولات نهایی به مصرف کنندگان تعامل دارند.
برنامه ریزی زنجیره تامین شامل تهیه مواد خام و انتخاب کانال‌های بازاریابی مناسب برای ترویج محصولات نهایی است. این ویژگی نرم افزار های ای ار پی مقدار موجودی را تعیین می‌کند، از تکمیل مجدد و بهینه سازی فرآیند تولید برای تقویت نسبت‌های تقاضا و عرضه، حمل و نقل و توزیع کالاهای نهایی اطمینان حاصل می‌کند.

سیستم‌های ERP نقش حیاتی در مبارزه با ناکارآمدی فرآیند زنجیره تامین ایفا می‌کنند. نرم افزارهای ای ار پی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند قیمت‌های معقولی را از تامین‌کنندگان دریافت کنند، ضایعات را با بهینه‌سازی فرآیندهای تولید کاهش دهند و موجودی را مدیریت کنند و در عین حال تلاش‌های کارکنان را در جهت درست هدایت کنند.
نرم افزار ERP از تمام فرآیندهای زنجیره تامین، از تولید و مدیریت موجودی تا حمل و نقل و توزیع مراقبت می‌کند. همچنین برای اطمینان از عملیات انعطاف پذیر و مقرون به صرفه که مزیت رقابتی را ایجاد می‌کند، دید بین پلتفرمی را در زمان واقعی ارائه می‌دهد.

معرفی نرم افزار مدیریت کسب و کار اودو

نرم‌افزار مدیریت پروژه و کسب و کار odoo، امکانات بسیار زیادی در زمینه مدیریت کسب‌و‌کار و مدیریت منابع سازمانی در اختیارتان قرار می‌دهد که در این مقاله به ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

معرفی اودو

10. فروش و بازاریابی

یکی دیگر از ویژگی های نرم افزار erp ماژول فروش و بازاریابی است. این ماژول عملکردهایی مانند تماس با مشتریان، ردیابی سفارشات مشتری، ارسال محصولات، افزایش فاکتورهای فروش، دریافت پرداختی‌ها و پردازش سفارش‌های برگشت را ارائه می‌دهد.
همچنین قابلیت‌های اضافی مانند ردیابی خودکار هزینه‌ها، اجرای اهداف برای پرسنل بازاریابی، ردیابی سفارش‌های از دست رفته و تهیه گزارش‌های جامع برای فعالیت‌های بازاریابی را فراهم می‌کند. این گزارش‌ها به شما امکان می‌دهد روند فروش را در یک دوره خاص تجزیه و تحلیل کنید، اطلاعات تلفیقی را بررسی کنید و فروش را برای سه ماه یا ماههای آینده پیش‌بینی کنید.
نرم افزار ERP مشخصات دقیق مشتری و تاریخچه فروش را نگهداری می‌کند. این اطلاعات به کسب و کارها اجازه می‌دهد ترجیحات مشتری را بهتر درک کنند. درک کامل ترجیحات مشتری به بازاریابی محصول و توصیه‌های بهتر در قالب فروش بیشتر یا فروش متقابل کمک می‌کند .

مدیریت نرم افزار Erp
 
آیا می‌توان نرم افزار erp را انتخاب کرد که تمامی ویژگی‌های این لیست را داشته باشد؟

قطعا اگر به تمامی این موارد نیاز داشته باشید، می‌توانید در نرم افزار مدیریت کسب و کار خود آنها را پیاده سازی کنید. زیرا همان طور که گفتیم یکی از ویژگی‌های سیستم‌های erp توانایی آنها در یکپارچه سازی برنامه‌هاست. متناسب با این ویژگی فروشندگان نرم افزار ‌erp به مشتریان خود اجازه می‌دهند ماژول‌های مورد نیاز خود را پیاده سازی کنند.

با این حال، همیشه باید با فروشندگان نرم افزار مدیریت کسب و کار در مورد ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند، مشورت کنید. برخی از فروشندگان مجموعه‌های اصلی را با افزونه‌های مورد نیاز ارائه می‌دهند. برخی دیگر فقط مجموعه‌ای ثابت از برنامه‌ها را ارائه می‌دهند. البته باید سیستمی را انتخاب کنید که هر آنچه که برای کسب و کارتان نیاز دارید را به شما ارائه می‌کند.
علاوه بر این، برخی از فروشندگان نرم افزار ERP می‌توانند نیازها و صنایع خاصی را تامین کنند. اگر پیدا کردن سیستم erp مناسب مشکل دارید، همین الان با متخصصان و کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. 

چگونه از این لیست ماژول‌هایی که به آنها نیاز داریم را انتخاب کنیم؟

ضروری است که برای ارزیابی عملکردهای ERP مورد نیاز خود وقت بگذارید. پیاده سازی ERP می‌تواند از شش ماه تا بیش از دو سال طول بکشد. در طول این مدت، شما باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. اگر در مورد فرآیندهای کسب و کار خود فکر کنید، اینکه چگونه آنها می‌توانند در یک ERP قرار بگیرند و چه عملیات جدیدی را می‌توانید در آن قرار دهید، به شما کمک خواهد کرد.

انواع erp

سخن آخر

نرم افزار مدیریت کسب و کارERP یک راه حل قدرتمند برای مدیریت داده است. با خودکارسازی بخش عمده‌ای از فرآیندهای مبتنی بر داده، انجام تجزیه و تحلیل گسترده داده‌ها و ارائه مدیریت دقیق داده‌ها در یک چارچوب بصری و یکپارچه، عملیات تجاری در کسب و کار شما ساده‌تر می‌شود.
اگر فکر می‌کنید که یک نرم افزار ERP برای سازمان شما مناسب است، باید به دنبال نرم افزاری با تمام ویژگی‌های مورد نیاز کسب و کار خود باشید. برای پیدا کردن نرم افزار مدیریت کسب و کار کوچک و یا نرم افزار erp مناسب برای کسب و کارتان با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما با نیازسنجی و پیدا کردن ماژول‌های مورد نیاز شما در نرم افزار erp، قیمت نرم افزار erp را به شما اطلاع خواهند داد.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت در زمینه استقرار Odoo برای سازمان شما، با ما تماس بگیرید.


ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟