چگونه با odoo می‌توان در زمان، پول و منابع صرفه‌جویی کرد؟

نرم‌افزار اودو یک راه‌حل قدرتمند برای مدیریت کسب و کارها است که در سال 2005 توسط Fabien Pinckaers تاسیس شد. در این مقاله نشان خواهیم داد چطور با نرم‌افزار اودو می‌توان روی منابع، زمان و پول در کسب‌و‌کار صرفه‌جویی کرد.
13 مهر 1402
چگونه با odoo می‌توان در زمان، پول و منابع صرفه‌جویی کرد؟
مجموعه نویسندگان دیباگ
/web/image/10417-7bb790a8/energy-saving-1.jpg
مجموعه نویسندگان دیباگ

شاید تابه‌حال در مورد نرم‌افزار اودو چیزهایی نشنیده باشید و کاربردهای مهم و اساسی این نرم‌افزار را ندانید! نرم‌افزار اودو یک راه‌حل قدرتمند برای مدیریت کسب و کارها است که در سال 2005 توسط Fabien Pinckaers تاسیس شد و در ابتدای کارش اسمش TinyERP بود. وقتی محبوبیت این پلتفرم زیاد شد، با شروع نسخه 8 این نرم افزار به Odoo نامش رو تغییر داد. این نرم افزار بیش از 28500 ماژول الحاقی، از جمله برنامه‌های پولی و رایگان رو ارائه داده است که می‌تواند ویژگی‌های جالب و جذابی را به کسب‌وکارها بدهد تا عملیات خودشان را ساده کنند. 

odoo در کسب و کارها نقش مهمی ایفا می‌کند و برای اینکه بتوانیم این موضوع را ثبت کنیم می‌خواهیم در این مقاله موفقیت یک شرکت با استفاده از این نرم‌افزار را مثال بزنیم. فقط در همین حد اشاره می‌کنیم که این شرکت مربوطه یک شرکت عمانی در زمینه تولید پلیمرهای محلول در آب است که با نرم‌افزار اودو توانسته به موفقیت و حتی درآمد بیشتری برسد.

آشنایی با odoo در کسب‌ و کار

 Odoo در ایران نقش مهمی در کسب‌وکارها دارد که شاید خیلی‌ها اطلاع نداشته باشند. با استفاده از اودو نه تنها می‌توانید نتیجه گیری‌های بهتری در رابطه با کسب و کار خودتان داشته باشید، بلکه شرکت خودتان را هم برای شکوفایی سریع برنامه‌ریزی کنید. اودو به نحوی توسعه داده شده که می‌تواند شیوه‌های تجاری پیچیده را ساده‌تر کند‌. نرم افزار مدیریت کسب و کار اودو بهترین راه حل برای تمام نیازهای کسب و کار شما است.

نرم افزار Odoo یک طراحی کاربر پسند دارد که به سادگی می‌توانید با آن هماهنگ شده و به سرعت به کار کردن با این نرم‌افزار عادت کنید.این نرم افزار نه تنها منابع را برای پروژه‌های دیگر آزاد می‌کند، بلکه با رابط کاربری جذابش کارهایی که تکراری و خسته کننده هستند مثل ورود داده‌ها را به صورت خودکار انجام می‌دهد و همین موضوع باعث صرفه‌جویی در زمان خواهد شد. اگه می‌خواهید تمام فرایند‌های کسب و کار خودتان را در یک صفحه و برنامه رصد کنید از نظر ما Odoo یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

نقش Odoo  در کسب و کار

خب بهتر است تاثیری که اودو روی یکی از شرکت‌های معتبر در عمان گذاشته را با هم بررسی کنیم. بازارهای این شرکت مثال زده به دلیل کمبود فزاینده منابع طبیعی مانند آب، نفت، گاز و مواد معدنی فعالیت دارند و بیشتر کاربردهای محصولات آن‌ها، یا آب را تصفیه و بازیافت می‌کنند یا مصرف آب را به حداقل می‌رسانند. به عنوان یک رهبر جهانی در تولید پلیمرهای محلول در آب، شرکت عمانی طیف وسیعی از بیش از 1000 محصول را توسعه داده است که به حفظ منابع طبیعی، تشویق بازیافت و بهبود کارایی فرآیندهای صنعتی کمک می‌کند.

صرفه جویی در منابع با اودو

پلیمرهای شرکت عمانی چندین عملکرد مکمل از جمله لخته‌سازی، انعقاد، اصلاح رئولوژی و کاهش اصطکاک دارند. با این حال، عملیات مدیریت منابع انسانی و پروژه شرکت به صورت دستی و با استفاده از قلم و کاغذ و حتی در اکسل انجام می‌شد. این کار منجر به مشکلاتی با عدم تمرکز داده‌ها، ارتباط ضعیف بین کارکنان و عدم کنترل بر اقدامات کارکنان شد. به منظور رسیدگی به این چالش‌ها، این شرکت عمانی از Odoo استفاده کرد تا فرآیندهای مدیریت منابع انسانی و پروژه خود را دیجیتالی کند، از جمله هزینه‌های کارکنان، برنامه‌ریزی، برگه‌های زمانی، مدیریت پروژه و وظایف و مرخصی‌های کارکنان. 

این شرکت تصمیم گرفت با هزینه‌ها، زمان استراحت، برنامه‌ریزی، صورت‌حساب، پروژه‌ها، جدول زمانی، برنامه‌ریزی و... شروع کند و بعدا برنامه‌ریزی برای اضافه کردن حسابداری، موجودی و فروش را هم به این سیستم اضافه کرد. بیاییم نگاهی بیاندازیم که استفاده از این نرم‌افزار باعث بهبود چه مشکلاتی در این شرکت عمانی شد. 

با Odoo، این شرکت اکنون می‌تواند منابع خود را مدیریت کند، برنامه‌های کارمندان خود را برنامه‌ریزی کند، برنامه‌های کارکنان خود را تأیید کند، پروژه‌های مختلف آن‌ها را مدیریت کند، درخواست‌های هزینه را تأیید و پردازش کند و مرخصی‌های کارکنان را به روشی متمرکز و کارآمدتر پیگیری کند. آن‌ها توانسته‌اند ارتباطات خود را بهبود بخشند، کنترل بیشتری بر اقدامات کارمندان به دست آورند، از مسئولیت پذیری اطمینان حاصل کنند . حتی با این نرم‌افزار خیالشان راحت‌است که داده‌های مربوط به شرکتشان امن است .

ماژول‌های قابل تنظیم اودو این شرکت را قادر می‌سازد تا عملیات مدیریت منابع انسانی و پروژه خود را با نیازهای خاص خود تنظیم کند، که باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و منابع شده است. با کمک نرم افزار اودو این شرکت عمانی توانسته است عملیات خود را دیجیتالی کند، که به آن‌ها کمک کرده تا در مدیریت فرآیندهای تجاری خود کارآمدتر و موثرتر شوند.

صرفه جویی در منابع با اودو

برنامه‌ریزی منابع:

قبل از Odoo، برنامه‌ریزی منابع شرکت به صورت دستی با قلم و کاغذ و همچنین به ابتدایی‌ترین شکل از طریق اکسل انجام می‌شد. این امر باعث ایجاد ناکارآمدی در ارتباطات درون سازمانی، سردرگمی در مدیریت موثر پروژه‌ها و کارکنان و ناهماهنگی و عدم پاسخگویی در برنامه‌های کارکنان شد.

با ماژول برنامه‌ریزی Odoo، این شرکت توانست عملیات برنامه‌ریزی منابع خود را دیجیتالی کند، داده‌ها را متمرکز کند و ارتباطات بین کارکنان را بهبود بخشد. آنها یک مدیر برنامه‌ریزی را تعیین کردند که دسترسی انحصاری به ورودی و اصلاح اطلاعات در ماژول برنامه‌ریزی داشت. سایر کاربران فقط می‌توانند اطلاعات را مشاهده کنند. مدیر برنامه‌ریزی زمانی که برنامه یک کارمند خاص آماده شد، به مدیریت ارشد مشاوره داد و این طرح توسط مدیریت ارشد یک سطح تایید شد.

ماژول برنامه‌ریزی Odoo به شرکت اجازه می‌دهد تا یک مرور کلی برنامه‌ریزی تلفیقی از کارمندان سایت و دفتر و همچنین بازدیدکنندگان، پیمانکاران شخص ثالث و بازدیدکنندگان از دفتر مرکزی داشته باشد. این ماژول همچنین شامل موقعیت‌های رایجی بود که ممکن بود به هر دلیلی ایجاد شود؛ مانند: رفتن یک کارمند به یک سفر کاری به خارج از کشور یا گذراندن دوره آموزشی.

مدیریت پروژه:

مدیریت پروژه شرکت عمانی عمان قبلا به صورت دستی بود که دسترسی به اطلاعات را محدود می‌کرد و آسیب پذیری‌های امنیتی بالقوه‌ای را ایجاد می‌کرد. با برنامه مدیریت پروژه Odoo، دسترسی به ماژول پروژه به مدیریت ارشد محدود می‌شد که توانایی مشاهده و ویرایش اطلاعات موجود در آن را داشت. این کمک کرد تا اطمینان حاصل شود که داده‌های حساس پروژه ایمن نگه داشته می‌شوند و فقط پرسنل مجاز قادر به ایجاد تغییرات در اطلاعات پروژه هستند.

جدول زمانی پروژه:

جدول زمانی پروژه شرکت عمانی عمان جزء مهمی از محاسبه حقوق بود، اما قبلا به صورت دستی در خارج از Odoo انجام می‌شد. این باعث شد که این فرآیند زمان‌بر و حتی مستعد خطا باشد. علاوه بر این، هیچ گزینه‌ای برای تعیین محدودیت هزینه یا شناسایی و برچسب گذاری اضافه کاری و مغایرت وجود نداشت.

صرفه جویی در منابع با اودو

ماژول Timesheets پروژه Odoo به شرکت اجازه می‌دهد تا زمان استراحت و جدول زمانی را به هم مرتبط کند و به‌طورخودکار تعطیلات و مرخصی‌های عمومی کارمندان را در جدول زمانی آن‌ها منعکس کند. این ماژول همچنین یک سلسله مراتب تأیید دو سطحی برای جدول زمانی ایجاد کرد که امکان داده‌های دقیق‌تر و فرآیند تأیید ساده‌تر را هم فراهم می‌کند. علاوه بر این، چندین فیلتر ایجاد شد تا به تیم مالی اجازه دهد تا مستقیما از آن‌ها برای تعیین کل زمان یک فعالیت خاص استفاده کنند.

اپلیکیشن هزینه‌ها:

سیستم قدیمی قبلی شرکت عمانی، اکسل بود که برای مدیریت فرآیندهای تجاری پیچیده، از جمله یک سیستم ERP که درک آن در ابتدا برای همه دشوار بود، اصلا گزینه مناسب نبود. این شرکت همچنین با مشکلاتی در فرآیندهای ناکارآمد مدیریت اسناد و مشکلات در پیگیری هزینه‌ها و کسورات مواجه بود.

با برنامه Odoo's Expenses، این شرکت توانست چندین ارز را از طریق صورتحساب فعال کند تا تبدیل ارز به صورت خودکار در هزینه‌ها دریافت کند، یک منوی هزینه جدید با چندین فیلد برای تعریف محدودیت برای انواع هزینه‌های خاص ایجاد کند و سپس به طور خودکار یک هزینه‌ها را تأیید یا رد کند. دید علاوه بر این، یک گزارش هزینه چاپی سفارشی ایجاد شد که شامل هر دو تأییدیه به عنوان اعتبارسنجی بود.

زمان استراحت:

قبل از Odoo، شرکت عمانی عمان برای درخواست‌های مرخصی به ایمیل‌ها و محاسبات دستی متکی بود. این روش ردیابی درخواست‌های مرخصی زمان‌بر، مستعد خطا بود و حتی کارآمدی خاصی هم نداشت. این شرکت همچنین در ردیابی روزهای مرخصی با مشکلاتی روبرو بود که  منجر به مشکلاتی در مورد جبران خسارت و نارضایتی کارکنان می‌شد.

با ماژول Odoo's Time Off، شرکت عمانی عمان توانست انواع مختلف مرخصی را راه‌اندازی کند، حقوق دسترسی را پیکربندی کند و سطح تأیید درخواست‌های مرخصی را تنظیم کند. این ماژول همچنین به شرکت اجازه داد تا تعداد مرخصی‌های استفاده شده توسط هر کارمند را به صورت ماهانه یا سالانه پیگیری کند. این کار انطباق با قانون کار عمان را بهبود بخشید، نیاز به محاسبات دستی و ایمیل‌ها را از بین برد و یک سیستم قابل اعتماد برای ردیابی روزهای تعطیل ارائه کرد.

صرفه جویی در منابع با اودو

نتیجه‌گیری

این مقاله در مورد نقش Odoo در کسب‌ و کارها بود. همان‌طور که گفتیم شرکت عمانی عمان در عملیات مدیریت منابع انسانی و پروژه خود با چالش‌های متعددی مواجه بود که به صورت دستی با استفاده از قلم و کاغذ یا حتی اکسل انجام می‌شد. این کار منجر به مشکلاتی در متمرکز کردن داده‌ها، برقراری ارتباط بین کارکنان و به دست آوردن کنترل بیشتر بر اقدامات کارکنان شد. با کمک Odoo، این شرکت توانسته است فرآیندهای مدیریت منابع انسانی و پروژه خود، از جمله هزینه‌های کارکنان، برنامه‌ریزی، برگه‌های زمانی، پروژه‌ها و مدیریت وظایف را دیجیتالی کند. این شرکت با هزینه‌ها، زمان استراحت، برنامه‌ریزی، صورتحساب، پروژه‌ها، جدول زمانی، برنامه‌ریز و... شروع به کار کرد.

Odoo راه حل‌هایی را برای تمام مشکلات شرکت ارائه کرده است، از ارتباطات ناکارآمد ایمیل گرفته تا عدم برنامه‌ریزی اجمالی واضح و تلفیقی، از محاسبه دستی در خارج از Odoo تا عدم وجود نرخ‌های کشور خارجی، از داده‌های نادرست تا مشکلات در مدیریت بودجه، و از زمان جدول زمانی پر مصرف و مستعد خطا برای در نظر گرفتن مرخصی کارکنان و حتی روزهای تعطیل.

با نرم افزار اودو خودکارسازی بخش عمده‌ای از فرآیندها، انجام تجزیه و تحلیل گسترده داده‌ها در یک چارچوب بصری و یکپارچه، عملیات تجاری شما ساده‌تر خواهد شد. ما در دیباگ شما را در مورد کاربردهای اودو و تاثیری که می‌تواند روی مشاغل شما داشته باشد، آگاه خواهیم کرد. هدف ما همیشه فراتر از یک مشاوره کسب و کار یا ارائه یک خدمت ساده‌ است. برای این منظور می‌توانید با کارشناسان دیباگ در تماس باشید. اگر با وجود این مواد گفته شده، باز هم سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید روی کمک کارشناسان ما حساب کنید.

در ERP

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟