آیا درباره هزینه راه اندازی استارت آپ اطلاع دارید؟

استارت آپ شرکتی است که توسط یک یا چند کارآفرین تاسیس می‌شود. معمولا ریسک این کار بالاست، اما با درنظر گرفتن چند مورد می‌توان بسیاری از ریسک‌های مربوط به استارت آپ را کاهش داد.
22 آبان 1402
آیا درباره هزینه راه اندازی استارت آپ اطلاع دارید؟
مجموعه نویسندگان دیباگ
/web/image/11956-f1fea22a/GettyImages-1200301158-1.jpg
مجموعه نویسندگان دیباگ

آمارها نشان می دهد که اکثر مردم دوست دارند کسب و کار خودشان را داشته باشند و پیشرفت کنند. استارت آپ شرکتی است که توسط یک یا چند کارآفرین تاسیس می‌شود. معمولا ریسک این کار بالاست، اما با درنظر گرفتن چند مورد می‌توان بسیاری از ریسک‌های مربوط به استارت آپ را کاهش داد. خیلی از افراد برای شروع این کار هزینه چندانی ندارند. 

برای شروع یک استارت آپ مهم‌ترین فاکتور این است که کار شما به صورت آنلاین است یا اینکه باید به فکر تهیه کردن یک مکان و دفتر برای کارتان باشید. در این مقاله از دیباگ می‌خواهیم در مورد هزینه راه اندازی استارت آپ صحبت کنیم و قبل از آن نگاهی به مزایا و معایب استارت آپ می‌اندازیم. اگر دوست دارید در این مورد بدانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

استارت آپ چیست؟

شاید تابه‌حال تجربه راه‌اندازی یک استارت آپ را نداشته باشید، اما بدون شک تابه‌حال در این مورد چیزهایی شنیده‌اید. استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری‌های تجاری هستند که معمولا با استقلال، نوآوری و ریسک بزرگ همراه هستند. بنابراین، برای همه صاحبان استارت‌آپ، یافتن  مدل‌های کسب‌وکاری که به آن‌ها امکان می‌دهد در بزرگترین مقیاس ممکن به موفقیت برسند، بسیار مهم است. 

استارت آپ‌ها معمولا با نوآوری و آخرین فناوری مرتبط هستند. چنین مشاغلی اغلب راه‌حل‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌دهند. در واقع استارت آپ‌ها تخیل و خلاقیت دارند و با همین خلاقیت شرکت خودشان را تاسیس می‌کنند. 

برای بسیاری از برنامه‌های اجرایی در کسب و کار یا استارت آپ خودتان می‌توانید از نرم افزار اودو استفاده کنید؛ مثلا: نرم افزار حسابداری اودو می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید عملیات حسابداری شرکت را به بهترین صورت و در کوتاه‌ترین زمان انجام دهید.

یکی از معروف ترین تعاریف استارتاپ توسط استیو بلنک ارائه شد. او فردی محبوب در دنیای تجارت است و در دانشگاه‌هایی مانند: استنفورد و برکلی تدریس می‌کند.

 به گفته او، استارتاپ «سازمان موقتی است که به دنبال کسب و کاری تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر است» در حالی که کسب‌وکار کوچک بر اساس مدل کسب‌وکار ثابت اجرا می‌شود.

راه اندازی استارت آپ

مزایای ایجاد یک استارتاپ

ایجاد یک کسب و کار جدید مزایای زیادی دارد. جای تعجب نیست که تنها در ایالات متحده بیش از 6.5 میلیون استارت آپ ایجاد می شود.

1- هزینه کم

برای راه اندازی یک استارتاپ لازم نیست میلیونر باشید. در واقع، شما اغلب نیازی به سرمایه گذاری در مراحل اولیه توسعه آن ندارید. آمار نشان می دهد که از هر 3 نفری که یک کسب و کار جدید راه اندازی می کنند، 1 نفر بودجه‌ای کمتر از 5000 دلار دارند. 77 درصد از شرکت‌های جدید با سرمایه شخصی موسس تأمین مالی می‌شوند.

2- آزادی عمل در کار

تاسیس یک استارتاپ حس آزادی باورنکردنی را به شما می دهد. در واقع با وجود شرکت استارت آپ شما رئیس خود می‌شوید و فرصتی برای تحقق رویاهای خود به دست می‌آورید. در مرحله اولیه، هیچ کس چیزی را به شما تحمیل نمی‌کند.

3- خلاقیت

به عنوان یک مالک استارتاپ، می‌توانید رویکردی خلاقانه برای کسب و کار خود داشته باشید. شما این شانس را دارید که دیدگاه خود را دنبال کنید و محصولات یا خدمات نوآورانه ارائه دهید. استارت آپ ها بدون خلاقیت نمی‌توانند پیشرفت کنند. جای تعجب نیست که بنیانگذاران استارت‌آپ معمولا رویاگرا خوانده می‌شوند. در راه‌اندازی یک استارتاپ، باید خلاقانه به همه جنبه‌های آن نگاه کنید.

4- انعطاف‌پذیری

استارت‌آپ‌ها انعطاف‌پذیری زیادی ارائه می‌دهند. آن‌ها معمولا نامزدهای برتر را استخدام می‌کنند که می‌توانند خیلی سریع با واقعیت جدید سازگار شوند.

5- تطبیق پذیری

تطبیق پذیری یک ارزش بزرگ در تجارت است. این امر به ویژه در استارتاپ هایی که معمولا تیم‌های بسیار کوچک هستند و کارمندان وظایف مختلفی را انجام می‌دهند مشهود است. چنین راه حلی به آنها اجازه می‌دهد وظایفی را انجام دهند که معمولا به کارکنان بیشتری نیاز دارد.

هزینه راه اندازی استارت آپ

معایب ایجاد یک استارتاپ

متأسفانه، باید به این واقعیت توجه داشته باشید که تأسیس یک استارت آپ معایبی هم دارد. این معایب شامل موارد زیر هستند:

1- خطر شکست

بزرگترین مشکل و ضرر راه اندازی یک کسب و کار جدید، ریسک بزرگی است که در آن وجود دارد. متأسفانه 90 درصد استارت آپ ها شکست می‌خورند و 10 درصد آنها در اولین سال تاسیس شکست می‌خورند. مهم نیست در چه صنعتی فعالیت می‌کنید زیرا میزان شکست در همه بخش‌ها مشابه است.

2- مشکلات تامین مالی

در مورد استارتاپ‌ها، ریسک مالی نیز بسیار بالاست. از هر چهار شرکت، یک شرکت نمی‌تواند بودجه مورد نیاز را به دست آورند. تا زمانی که موسس بودجه کافی داشته باشد یا تا زمانی که پول وام تمام شود به فعالیت خود ادامه می‌دهند. از آنجایی که رقابت در این زمینه شدید است، یافتن گزینه‌های تامین مالی خارجی همیشه چندان آسان نیست.

3- منابع محدود

سرمایه گذاری‌های جدید معمولا با بودجه‌های اندک کار می‌کنند که پیامدهای خود را دارد. هنگامی که با رقبای روبرو می‌شوید که دارایی‌های بسیار بزرگتری در اختیار دارند، ممکن است شرکت شما به سرعت از بازار خارج شود.

4- عدم وجود فرآیندهای تجاری

یکی از مشکلات رایج استارت‌آپ‌ها عدم وجود فرآیندهای تجاری تعریف‌شده است. فقدان رویه‌های عملیاتی ممکن است منجر به خدمات ضعیف مشتریان و زیان های مالی شود و همچنین شرکت شما را در معرض مسئولیت قانونی قرار دهد. راه حل مناسب در اینجا ممکن است برون سپاری برخی از وظایف به ارائه دهندگان خارجی باشد، اما این امر مستلزم هزینه های اضافی است.

هزینه راه اندازی استارت آپ در ایران چقدر است؟

شروع یک کسب و کار ممکن است یک فرآیند هیجان‌انگیز باشد، اما هزینه دارد. هنگام تعیین هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار، مهم است که واقع بین باشید. مواردی مانند: فضای اداری، هزینه‌های حقوقی، حقوق و دستمزد، کارت‌های اعتباری تجاری و سایر هزینه‌های سازمانی باید در نظر گرفته شوند. اگر به راه اندازی یک کسب و کار جدید فکر می‌کنید، باید هزینه های راه اندازی که ممکن است با آن مواجه شوید را درک کنید.

استارت آپ

این نکته که هزینه راه اندازی استارت آپ متفاوت است و باتوجه به شرایط و عوامل متعدد تعیین می‌شود؛ پس نمی‌توان به صورت دقیق به اعداد اکتفا کرد و یک هزینه مشخص در نظر گرفت. برای سرمایه‌گذاری درست و اصولی در این زمینه باید منابع انسانی، زیر ساخت‌های فنی و بازاریابی را در نظر بگیرید و‌ به دنبال جذب سرمایه باشید.

 در یک کسب و کار شما به چیزی بیشتر از مبلمان و فضای اداری نیاز دارید؛ به خصوص در مراحل اولیه، هزینه‌های راه‌اندازی نیاز به برنامه ریزی دقیق و حسابداری دقیق دارد. 

بسیاری از کسب‌وکارهای جدید این فرآیند را نادیده می‌گیرند و فقط به این فکر می‌کنند که چطور می‌توانند مشتریان بیشتری داشته باشند که این موضوع در نهایت باعث شکست کسب و کار آن‌ها خواهد شد.

می‌توان گفت که هزینه‌های راه اندازی، هزینه‌هایی است که در طول فرآیند ایجاد یک کسب و کار جدید انجام می شود.هزینه‌های قبل از افتتاح شامل یک طرح تجاری، هزینه‌های تحقیقاتی، هزینه‌های استقراض و هزینه‌های فناوری است. هزینه‌های پس از افتتاح شامل تبلیغات، تبلیغات و هزینه‌های کارکنان است.

همه مشاغل متفاوت هستند، بنابراین به انواع مختلفی از هزینه‌های راه اندازی نیاز دارند. کسب و کارهای آنلاین نیازهای متفاوتی دارند؛ همین طور کافی شاپ ها نیازهای متفاوتی نسبت به کتاب فروشی‌ها دارند. برای ایجاد یک استارت آپ باید سعی کنید افراد متخصص و کاربلد استخدام کنید. علاوه بر این باید به هزینه تبلیغات و بازاریابی هم توجه داشته باشید.

ممکن است با سرمایه گذاری اولیه کوچک (حداقل 100 دلار) یک کسب و کار راه اندازی کنید. به عنوان مثال، اگر در حال راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین یا خدمات فریلنسری هستید، احتمالا هزینه های اولیه زیادی نخواهید داشت.

با این حال، بسیاری از مشاغل دیگر ممکن است هزاران دلار (حتی صدها هزار) برای مکان، موجودی، حقوق و دستمزد، تجهیزات، اجاره و غیره هزینه کنند.

آیا هزینه راه اندازی استارت آپ عاقلانه است؟

با توجه به موارد گفته شده شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که آیا صرف هزینه راه اندازی استارت آپ عاقلانه است. باید گفت که  این کار اما و اگرهای زیادی دارد؛ در برخی از موارد با دانش کافی و به کارگیری افراد مجرب و متخصص و تبلیغات صحیح باعث موفقیت و سود شما می‌شود و در برخی از موارد دیگر هم نتیجه‌ای جز ضرر و شکست نخواهد داشت.  

استارتاپ

بنابراین پیشنهادمان به شما این است که با در نظر گرفتن عواملی که در این مقاله گفته شد، با دقت و وارسی کردن بسیاری از فاکتورها استارت آپ خودتان را ایجاد کنید تا احتمال موفقیت بیشتری داشته باشید. 

سخن پایانی

با وجود همه موارد گفته شده در این مقاله آیا فکر می‌کنید راه‌اندازی یک استارتاپ ایده خوبی است؟ وقتی یک کسب و کار جدید راه اندازی می‌کنید، در واقع دارید شانس خودتان را امتحان می‌کنید. شما نمی‌دانید که آیا موفق خواهید شد یا شکست خواهید خورد. اگر نمی‌خواهید این ریسک را بپذیرید، بهتر است به فکر تاسیس یک شرکت استارت آپ نباشید.  

میانگین هزینه‌های راه‌اندازی برای کسب‌وکارهای کوچک بر اساس مدل کسب‌وکار، موقعیت مکانی و صنعت شما بسیار متفاوت است. در حالی که هیچ مبلغ واحدی برای هر کسب و کاری اعمال نمی شود، درک متداول‌ترین هزینه راه اندازی استارت آپ حداقل می‌تواند به شما کمک کند تا یک محاسبه دقیق برای وضعیت خود داشته باشید.

در اینجا به مزایا و معایب ایجاد یک استارتاپ پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید روی کمک کارشناسان دیباگ حساب کنید. فقط کافی‌ست سوالات خودتان را از ما بپرسید. برای راه اندازی استارت آپ می‌توانید از نرم افزار ادو کمک بگیرید. نرم افزار erp اودو یا حتی نرم افزار مالی ادو می‌تواند در این زمینه برای شما کمک کننده باشد. 


ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟